maandag 13 december 2021

Kerst, Kerst en ...

Afgelopen weken ben ik vooral bezig geweest met het maken van kerst dingen.
In mijn blog van 22 november schreef ik al over het wandkleedje Jules. Een week later moest ik alleen nog de rand quilten.

En afgelopen maandag was het helemaal klaar.

En kreeg het een tijdelijk plekje, met spelden, aan de muur.

Met de resten begon ik een Log-Cabin kabouter te maken.


Deze 2 hebben met Sinterklaas een nieuw huis gekregen. Zoals vaker kreeg ik de smaak te pakken en maakte er meer. De 2 bovenste worden voor mijzelf.

Even wat ingezoomd

Gisteren begonnen met afwerken. Deze gaan naar een ander onderkomen, haha. Wil de ontvanger het gebruiken als onderzetter.

Of wordt het een staande met de punt ingevouwen.

Of wordt het een hanger?

Natuurlijk bleven hier ook weer lapjes en strookjes over. Dus dit met sier- en stiksteken aan elkaar genaaid.

Een detail.

Zondag met glansgaren dwarse lijnen gezet.
 
Weer een detail.

Hier wil ik kaarten van gaan maken.

Zondag kwam het 1e deel van 12 Days Before Christmas van House of Quilts uit. Zo gaat het worden.

In november had ik hiervoor een stofpakketje bij Quiltshop Leur gekocht.

Met de mallen.

De opdracht van de 1e dag was dit. Naaien komt nog.

Tussendoor, op de bank, werk ik nog aan September van The Joys of Life.

Ik had ook wat boeken gereserveerd bij het Quiltersgilde en die kwamen afgelopen week ook.

En natuurlijk zijn de kerstversieringen uit de dozen gehaald. De kerstboom hangt dus ook weer.


Fijne dag,

Groet,



Dientje



6 opmerkingen:

  1. Je bent weer helemaal heerlijk bezig geweest, daar getuigen de foto's volop van! Geen restje stof is veilig voor jouw handen, hahaha...
    Jules vind ik prachtig geworden; klein en fijn. En als je behang hebt, kun je idd goed iets met spelden ophangen; dat deed ik vroeger ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is Jules leuk geworden zeg, en je kabouters vind ik geweldig. Je kan er alle kanten mee uit zie ik. En dan alle overgebleven stofjes weer op een andere manier verwerkt, chapeau. De mallen voor het kleedje van Janine had ik maaaanden geleden al bij haar gekocht, komen nu mooi van pas als ik ga beginnen. Maar eerst wat brei- en haakwerkjes af. Succes met de dingen waar je mee bezig bent en je boom hangt weer prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heerlijk vol blogje weer, en wat heb je veel gedaan.
    Wat veel moois.
    Fijne nieuwe week,
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat bn j ruk geweest overal mee zeg.
    Alles ook even mooi.
    Die kerstboom quilt met lichtjes is echt geweldig zeg..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo, jij hebt niet stil gezeten. Ik vind het kerstquiltje erg leuk geworden. De rest ook trouwens. Doe wat rustig aan, anders lig je met Kerst in bed uit te rusten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke kabouters, zeg. Jij weet wel raad met je restjes stof. Kaarten maken van zo’n mooi groot werk is heerlijk. Fijn toch dat we zo’n leuke hobby hebben hè.

    BeantwoordenVerwijderen