maandag 7 maart 2022

Breien

Toevallig is dit Hart voor Oekraïne gehaakt.

Maar verder helemaal in de ban van breien lijkt het wel.
Mijn sok die ik hier liet zien, is af en ben met de 2e begonnen.

Uiteindelijk 8 steken meer opgezet en wel met 2,5 naald gebreid.

Ik heb meestal ook een breiwerk mee als ik met vakantie ga. Ik brei dan meestal op de heen- en terugweg. Even heb ik gedacht om de 2e sok hiervoor te bewaren. Maar ondanks het eenvoudige patroon moest ik regelmatig wat terugsteken. Ik had dezelfde sokkenwol ook nog in andere kleuren en wilde daar maar een eenvoudige sok van maken, bijv. paars met lila teen, hak en boord. En evt. de andere sok omgekeerd. Maar in die doos zat ook nog dit garen. Wel donker, maar goed voor een recht toe, recht aan sok.

Deze wil ik Toe Up breien en heb een begin gemaakt met de teen. Dan hoef ik het meerderen niet in de auto te doen.

Woensdag, 23-2, kwam het 1e deel van de Sassenach KAL uit. Donderdags hier een begin mee gemaakt. Zo leuk om te doen.

Zaterdagavond, 26-2 was het deel klaar.

Inmiddels is deel 2 op 2 maart ook uitgekomen. Was ook weer leuk om te breien.

Detail.

Jaren gelden heb ik een breipot gekocht, maar deze is te klein voor meer dan 2 bollen tegelijk.

Dus werd de afwasbak genomen.

Maar dat was niet handig omdat deze regelmatig gebruikt wordt. Dus de zolder op, daar stond nog een babybadje. Mijn moeder had deze ooit gekocht om als voetenbad te gebruiken.

En daar past alle breispul ruim in.

Naast alle gebrei heb ik ook de 4 blokken van de Barn voorbereid. Dit is er 1 van. Of deze combinatie het wordt weet ik nog niet.

Mijn collectie met mooie siergarens om met de machine te gebruiken, is uitgebreid. In de buurt kon ik niets krijgen, dus via internet wat besteld. De onderste 2 zijn effen en bedoeld voor de spoel.

Misschien kom ik er deze week aan toe om met de lapjes te spelen.

Groet,


Dientje


5 opmerkingen:

  1. Wat ben je weer heerlijk bezig. Dat je sokken kunt breien vind ik zo knap. Ik heb een beginnetje op de naalden staan, maar of dat afkomt? Je KAL vind ik Prachtig. Wat een mooie kleuren. Succes met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw dat breiwerk wordt schitterend. Grappig dat babybad als breibad;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, zo gaat dat hè... Opeens ben je in de ban van breien, en over een poosje is het weer een andere techniek. Tenminste, zo gaat dat bij mij wel!
    Ik volg met veel belangstelling de Sassenach, wat is dat mooi!
    Hier wordt nog gedubt of ik wel of niet...
    Veel hobbyplezier deze week!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een PRACHTIG breiwerk zie ik hier voorbij komen Dientje,
    ga eens op mijn gemak op jou blog rondsnuffelen.
    Heb me als volger bij je aangemeld, en denk een heleboel moois
    tegen te komen.

    Groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor die Sassenach Cal. Maar wel veel werk en je bent al zo ver, waar haal je de tijd vandaan.

    BeantwoordenVerwijderen