zondag 13 februari 2022

Uithalen en keuzes maken

Hier liet ik zien dat ik met nieuwe sokken was begonnen.

Toen ik het boek SOXX en het garen bestelde kreeg ik gratis de Addi Crasy Trio breinaaldjes nr. 2,5 bij. Ik kon hiermee niet te lang breien, kreeg zere handen. Toen ik het beendeel klaar had, twijfelde ik of dit niet wat strak was.

Bij het breien van de hak was het breien strak en kreeg veel kramp in mijn handen. 

Bij het einde van de hak bleek ik een steek te missen. En ja hoor, gevonden.

Toen was ik er klaar mee. Sok nog niet uitgehaald, maar eerst even met 5 metalen sokkennaaldjes nr. 2,5 kijken hoe het gaat.

Toen met Bamboe sokkennaalden nr. 3 opnieuw een opzet en begin gemaakt. Helemaal tevreden was ik nog niet. Daarna weer naaldjes 2,5 genomen. De steken vind ik hiermee wel mooier.

Inmiddels uitgehaald en opnieuw begonnen met metalen naaldjes 2,5. Ik heb ook extra steken opgezet. Het oude beendeel wilde ik passen, maar wilde niet over de hak.

Hopelijk komt het nu goed.

Verder heb ik garen uitgezocht voor de Sassenach KAL Lammy New Running sokkenwol. Ik had 10 kleuren meegenomen en allerlei combinaties gemaakt. Hier een paar combinaties.

Dit is het geworden.

Nu maar afwachten hoe het uitkomt met de patronen.


Groet,


Dientje

5 opmerkingen:

  1. Dat vind ik zo knap, sokken breien. Je hebt wel doorzettingsvermogen zeg om steeds opnieuw te beginnen. Hopelijk komt het goed. En je nieuwe garen is prachtig. Ben benieuwd wat het gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb die kleine naaldjes ook, vind ze soms wel handig, maar ik brei liever met 5 sokkennaaldjes. Dat inbreien is nog wel een dinetje om het niet te strak te doen. Het moet wel over je hiel passen. Mooie combinatie voor de Sassenach heb je uitgezocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou die sokken vragen wel doorzettingsvermogen. Ik hoop voor je dat de maat nu goed is, want het is een prachtig patroon. Ben benieuwd wat je bedoelt met je Sassenach uitdaging?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Groot gelijk dat je opnieuw bent begonnen met de sok. Niks vervelender dan een sok die te strak zit. Dan blijft ie in de kast en dat is echt wel zonde van zo'n mooi exemplaar. Ik vind het ook echt verschil maken met wat voor soort naald je breit. In de rondte breien gaat toch anders dan heen en weer, en ook een rondbreinaald laat soms weer losser of vaster resultaat zien.
    Prachtige kleurencombi van garen laat je zien voor je nieuwe KAL...
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sokken breien uit het soxx boek is zeer inspirerend en leuk. Zelfs als je niet van sokken breien houdt, zoals ik, wordt sokken breien leuk. Inmiddels al meerdere paren af met steeds een andere kleur en patroon. Het was even wennen, maar de korte metalen naadjes, nr 2,5 breien heel fijn. Dat je ze uithaalt als je niet tevreden bent snap ik, doe ik ook. Het resultaat mag er zijn.

    BeantwoordenVerwijderen