maandag 11 juli 2022

Laptophoes

Al eerder liet ik zien dat ik bezig was met een laptophoes.

Ik naaide allerlei resten aan elkaar en maakte 2 verschillende Tops. Hier de 2e in wording.

Als tussenvulling nam ik Soft & Stable en experimenteerde wat met naaimachine steken tijdens het quilten.

Hier heb ik meer siersteken gebruikt, maar ze vallen wat weg.

Op de achterkant zie je het beter.

Van een oude blouse heb ik de binding gesneden. Ik maak het me wel moeilijk met deze flodderstof.


Alle onderdelen zijn klaar. Tekening van laptop gemaakt en nu nog op maat snijden.

Even kijken of het echt past en wat ik eraf moet snijden.

Een kant zit al aan het tussenstuk genaaid. 2e Kant aan het tussenstuk naaien.

Alleen de bies nog.


Wat een gepruts, maar een paar uur later zit er 1 binding aan.

Woensdag binding 2 eraan gezet. Op een of andere manier ging dit wel sneller.

En daar is die dan, de laptophoes.

Ik kan evt. nog lusjes maken aan het tussenstuk voor een schouderband.


Ik vind deze hoes ook weer prachtig. Maar er zijn wel minpunten. Op de foto hierboven is te zien dat ik een metalen rits heb gebruikt. Ik had deze nog liggen, was de goede maat en zag er vrolijk uit. Maar bij het indoen en uithalen krassen de ritstandjes langs de laptop. 

Ik kan geen extra ruimte geven. Een andere rits is ook geen optie. Dus heb ik aan de binnenkant bij beide ritsdelen een strookje stof gezet.

Deze doe ik over de ritstandjes bij het indoen en uithalen.

Werkt goed. 
Bij een volgende hoes neem ik geen metalen rits, is te stug bij het naaien van de bochten. Ik zou ook een langere rits nemen zodat de zijkanten nog zo'n 10 cm (beide kanten) verder open kunnen, of zoals een schrijfblokhoes zodat je hem kunt openklappen. Of een klep / overslag als sluiting. Ik heb geen opbergvak voor het snoer gemaakt. Dat kan altijd nog, het kabeltje kan bij de laptop en voor de stekker moet dan een zakje gemaakt worden. Voorlopig hoef ik mij daar niet druk over te maken, mijn laptop heeft een hoes.

Groet,


Dientje

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke hoes. Zoveel lagen stof én een rits: leve de naaimachine. Natuurlijk zal je het een volgende keer anders / beter doen. We zijn altijd kritisch op ons werk hè. Maar je mag hier best trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd handig zo'n vrolijke hoes voor je laptop. Tenminste als je hem ergens mee naar toe neemt.
    Bij mij staat hij altijd op mijn bureau.
    Een schouderband er aan maken lijkt me heel fijn, dat draagt toch makkelijker.
    Weer wat restjes gebruikt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ja zeg, wat een prachtige hoes is het geworden. Leuk om van restjes zoiets te maken. En al doende leer je veel erbij, zoals geen metalen rits meer gebruiken 😁😊 Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je laptop heeft inderdaad een hoes, en wat voor eentje,
    echt eern GEWELDIG exemplaar. Wat heb je dit ook weer
    fantastisch mooi gemaakt Dini. De metalen rits is inderdaad
    een dingetje maar heb je mooi opgelosst met het bescherm lapje.
    En je weet nu precies als je weer een laptop hoes maakt waar
    de kleine minpuntjes zitten. TOP resultaat!!!

    Groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat moet je daar een engelengeduld voor hebben! Reepje zus, lapje zo... en alles moet netjes passen. Maar hoe leuk is dit, en volkomen uniek ook!
    Ach ja, die rits... ik snap het. Maar ook dat heb je weer opgelost. En nu maar shinen met je tas:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een juweel en uniek exemplaar. Prachtig gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is ie weer leuk en vrolijk geworden.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er heel mooi uit. Je hebt het zo met die extra strook goed opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen