maandag 25 juli 2022

Affo, bijna Affo en

Geen vakantie, niet ziek en geen blog.
Maar hard gewerkt, haha.
Eerst moest ik helpen met uitruimen, afdekken, schoonmaken, opruimen, afdekken en schoonmaken van de kelder. Wij hebben waarschijnlijk ergens onder de toiletruimte een probleem die bij tijd en wijle stank veroorzaakt. Al een onderzoek laten doen, maar men kon er niet dicht genoeg bijkomen. Dus moest er een nieuw gat komen om toegang te krijgen tot de kruipruimte en de enige optie is via de kelder. Nou, het gat is er gekomen, groter dan gepland omdat er nog een buis liep, grr.

Manlief kan er net door en helaas nog geen idee wat het euvel is. Nu moet er ook een luik voor gemaakt worden, er ligt nu een stuk schuim voor.

Karwei 2. Onder een dakpan bij de dakgoot zitten in het voorjaar vogeltjes en waarschijnlijk zit daar ook een nestje. We hadden regelmatig getrippel gehoord en dachten dat het een vogeltje was. Totdat ik iets moest hebben van zolder en zag dat er een pittenzak en plastikzakken aangevreten waren. Ook lagen er uitwerpselen. Muis of ... Eerst maar de ergste troep opgeruimd en gekeken of er meer plekken waren waar beest geweest was. Op internet gezocht en het meest aannemelijk was dat het beest een rat was. Volgens de meneer van ongediertebestrijding klopt dat. Getver. Dus druk aan het schoonmaken, dingen wegdoen. En we moeten de spouwmuur van bovenaf afdekken. En het beest uit de spouwmuur lokken naar de kruipruimte en dan met vallen het beest vangen. Het is niet te doen op zolder met die hitte en dan nog de ongelukkige houdingen. Dit karwei is nog niet helemaal klaar. Gelukkig verdwijnt beest zodra we een lamp of zaklamp aandoen, maar is niet fijn.

Tussen alles door heb ik deze quilt afgemaakt, het moet een gordijn worden voor de voordeur. Op deze foto was alleen de top klaar.

Ik heb nog geen ophangsysteem, dus later moet daar nog iets aan of opgenaaid worden zodat het kan hangen. Ik heb geen tussenvulling gebruikt en als achterkant heb ik een zo goed als nieuw laken, was al wel paar keer gewassen, gebruikt. Ik heb alleen de Sashings in de lengte doorgestikt. Kan altijd nog verder bewerkt worden. 

Ik heb bewust voor een laken gekozen omdat dit stevig is en tegen een stootje kan.
's Avonds een foto gemaakt, hierdoor lijkt het spierwit lichtblauw.


Toch ook nog maar even een foto gemaakt bij het slaapkamerraam.

De bijna Affo is mijn Scheve Huisjes Quilt. 

Nog een paar draden van het quilten wegwerken. Verder nog wat versieren met leuke knopen. Ik kreeg laatst een vogeltjes knoop, misschien past dit bij het vogelhuisje. Dan nog de ramen invullen, ga ik dit met de hand doen, met de machine of ook iets met knopen / kralen. De grijs/witte en blauwe border laat ik nog even zo. Kan altijd nog wat aan gedaan worden.

Het quiltwerk is met een foto bijna niet te zien. Ik heb voor het eerst schuine hoeken gemaakt om op te hangen in plaats van een tunnel. 

Ik heb nog wel 2 extra lussen in het midden gemaakt voor het geval de quilt gaat doorhangen.

Ook vlogen er nog 5 pyramides onder de naaimachine vandaan, haha.

Wordt vervolgd.

Groet,



Dientje


9 opmerkingen:

  1. Wat mooie quilts zeg!
    Ohhh brrrr moet er niet aan denken hoor.
    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vervelende klussen voor jullie. Ik hoop dat al het werk nu ( bijna) over is. Je quilt vind ik prachtig. Wat zal het mooi zijn als hij hangt. Fijn om weer een affo te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaa, daar ben je mooi druk mee! Wat een gedoe en een rommel geeft dat hè.. En ik weet niet hoe het jou vergaat, maar bij zulke klussen ben ik dan op creatief gebied niet productief.
    Die rat is akelig zeg! Een muis is niet zo heel erg, vind ik.
    Ik hoop dat ie snel gevangen wordt!
    Ik herken je deurquilt weer, en weet nog dat je daar mee bezig was. Het is wel lekker als ie straks voor de winter kan hangen!
    Goed dat je de scheve huisjes weer laat zien, want die wil ik ook nog steeds maken, maar dan van papier... Het is zo'n leuke voorstelling!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een klussen joh, geen lekker idee die rat op zolder. Leuk om de (bijna) affo's te zien. Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik krijg een beetje de kriebels bij het lezen van het eerste gedeelte. Hopelijk is het allemaal snel opgelost. Je wilt toch graag verder met quilten. Schattig is dat huizen quiltje geworden. Ook hele mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een grappige quilt is dat geworden met die scheve huisjes. Huisjes zijn altijd leuk om te maken hè?
    Dat gedoe met de wc is minder. Wat een rotklus is dat, maar helaas moeten sommige dingen gebeuren.
    Maar even wachten tot het koeler is.
    "Beest" gevonden op zolder. Muisjes vind ik wel leuk, maar een rat toch minder, want wie weet komen er dan wel meer.
    Goed idee een quilt voor de voordeur, dat houdt de warmte een beetje tegen.
    Maar ja, hang je dan de goede kant naar buiten gericht, of de witte
    kant?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ellende als je ergens moet zijn en je kunt er niet bij. Maar het komt vast allemaal goed, want een rat, brrrr....niet aan denken.
    Je gordijn is heel leuk geworden, heb je het patroon zelf verzonnen? En waarom heb je het niet gevoerd, werd het anders te zwaar? Het patroon van de scheve huisjes heb ik ook nog liggen, die is zo leuk, maar ben nog te druk met de Dear Jane. Wat een leuke piramides en heb je al een kleur in gedachten die je ertussen wilt maken? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een vervelende klussen hebben jullie op te lossen zeg,
    en ik moest meteen denken aan iemand hier op het dorp, een
    gigantisch groot pand maar regelmatig een nare poepgeur, om een lang verhaal kort te maken het bleek dat ze geen normale riolering
    hadden maar zo'n ouderwetse beerput die nodig geleegd moest worden, pfff. Hopelijk is dat niet het euvel bij jullie. Ben wel benieuwd wat de boosdoener is. Vind je deurquilt PRACHTIG, qua kleuren en motieven. De scheve huisjes quilt ook al zo'n SCHOONHEID. Hoop dat jullie die rat snel kunnen vangen, toch geen prettig idee dat getrippel en geknaag boven je hoofd.
    Succes met de klussen.....

    Groet Josephine,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vandaag zie ik opeens dat ik niet meer bij je volgers sta???
    Dus dacht ik dan meld ik mij opnieuw aan, maar dat krijg ik
    onderstaande te lezen:

    Je hebt geen toestemming om deze blog te volgen.
    Ik snap daar dus helemaal niks van, weet jij misschien
    hoe dat kan??? Hoor het graag van je.

    Groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen