maandag 4 juli 2022

Resten en weer een tussendoortje

Na alle tasjes zou ik verder gaan met mijn Laptop Hoes, maar ... er zijn te veel leuke dingen. Bij het zoeken naar een voorbeeld voor de hoes had ik op Pinterest en YouTube had ik al allerlei dingen gezien die je met Scraps, Left Overs of Crumbs kunt maken. Zoals mijn voor- en achterkant voor de Laptophoes.

Andere kant

Omdat ik alle onderdelen gesneden en klaar heb liggen, gingen de kleine restjes weer in de plastic zakken. Een zak scheurde kapot, dus werd alles in een kratje gedaan. Plus de inhoud van zakjes en doosjes van andere projecten.

Bijvoorbeeld 3-hoekjes en vingerhoedjes (zo zien ze er uit) van mijn Carousel.

En vierkantjes van mijn Bugsy voor mijn achternichtje.

En Butterfly voor mijn andere achternichtje.

Van de restjes van laatste 2 quilts had ik al eens Mug Rugs voor mijn collega's gemaakt met Valentijn.

En 2 poppen quiltjes voor de achternichtjes.

Ook in de Laptophoes zitten er een paar. En nog was er wat over.

Als ik nu eens een aantal vingerhoedjes aan elkaar maak. Een cirkel getekend voor de maat.

Toen een blok met vierkantjes. Hoe ga ik nu verder.

Eerst maar eens de cirkel opvullen. Het blauwe biesje is een rest van mijn telefoontasje en de rand daarna is een smalle strook die in mijn krat lag.

Op deze foto zat de buitenrand nog niet vast aan het binnendeel, alleen gespeld. Een zonnige placemat gaat het worden. Laat ik het rond of maak ik er een vierkant, rechthoek of ovaal van. Eerst de 2e maken, maar met ruim 40 cm doorsnee lijkt het groot genoeg.

De 2e krijgt dit als binnenstuk.

Dus weer snel verder.

Ik was ooit geabonneerd op het Complete Handwerken en bij 1 van de afleveringen kreeg je een stuk geruite stof voor ruit veranderen. Deze lap altijd bewaard plus 1 van mijn werk, plus 1 van mijn patiënten, plus 1 uit een erfenis. Dus 1 van de vier heb ik gebruikt voor de achterkant.

Gedubbeld en klaar om te quilten.

Deze 'uit de erfenis' stof gebruik ik voor de bies.

Op het middendeel met de machine een bloem gequilt. Dit was nog wel een gedoe. Het garen, doosje Gütermann Sulky Cotton met 6 klossen, heb ik vorig zomer gekocht. Ik heb nu 3 verschillende klossen gebruikt en ze hebben allemaal hetzelfde euvel, het garen knapt snel. In elk bladpunt zit een aanhechting. Of het garen te belegen is? Misschien gaat appliceren met dit garen beter. 

De achterkant.


Bies erom.

En bijna klaar. De bies nog tegen zomen.

Ik vind ze leuk geworden en maak er misschien nog wel een paar.

Fijne dag,


Dientje


10 opmerkingen:

  1. Wat geweldig allemaal. Fijn om dingen af te maken. Daar kan ik een voorbeeld aan nemen. De placemats zijn super. Leuk om te zien hoe je ze gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk geworden hoor! Zo creatief ook om gewoon maar te beginnen en te zien waar je uitkomt.
    Helaas zijn niet alle restjes nu gebruikt haha! Dat lukt toch nooit om ze op te krijgen.
    Tussendoortjes zijn altijd zo leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, bij een hobby mag dat hè... Lekker uitwijken, aan iets nieuws beginnen, creatieve ideeën meteen verwerken. Restjes roepen daar ook toe op!
    Wat heb je dit ook weer leuk gemaakt. Ook de achtergrond is gaaf; wie wat bewaart, die heeft wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk geworden, zo maak je toch gebruik van restjes. Ik heb bakken vol met restjes, ben nog aan het nadenken wat ik er allemaal van ga maken. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig leuk idee om zo je resten te verwerken. En ja het Complete Handwerken ik ben er ook bekend mee. Bijna nostalgie.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi om de weg er naartoe hier mee te kunnen kijken,
    ze zijn gewoon PRACHTIG geworden, een feesstje om
    je bord daar op te zetten, dubbel genieten!!!
    Heel mooi gemaakt Dientje, je bent een TOPPER!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. IJverig hoor. En leuk dat je de stoffen hergebruikt. Ik ben er helemaal voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk blok om je restjes in te verwerken

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk fleurig je placemats. Dat eet vast heel gezellig en meteen een goede bestemming voor je restjes. Leuk gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om te zien hoe creatief en vindingrijk je met de lapjes in de weer bent. Het resultaat is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen