maandag 12 september 2022

Gemakkelijk project.

Haha, was het maar zo.
Ik kreeg een mailing van Sewcanshe met een beschrijving van een Pillbox Pouch, een soort etui / opbergtasje.

Door het gedoe met mijn oog was ik wat lamlendig en wilde wat gaan doen. De beschrijving was duidelijk. Er waren 3 tasjes gemaakt met verschillende tussenvullingen. In het voorbeeld wordt Soft and Stable gebruikt.
Dus ging ik stofjes uitzoeken en snijden, Soft and Stable op maat maken en doorstikken. En ik dacht makkie, ik maak er 6 dan kan ik nog eens wat uitdelen.

Verticaal, diagonaal.

Ritsen in leuke kleuren gekocht, had alleen maar saaie.

Patroon afgetekend en rits er in. De 1e kant kont ik nog doorstikken, maar 2e ritsdeel is met de hand tegengezoomd. Door de stugheid van de Soft and Stable kon ik er niet met het naaimachinevoetje bij. Ik kon de rits amper openen. Het tasje is zo lang en hoog als mijn hand.

Met gefoeter en gepruts 2 tasjes klaar. Bij de linker heb ik de rits niet voorzien van een bandje aan begin en eind. Ik heb ook een langere rits genomen zodat ik die nog een keer kon doorstikken. Aan de binnenkant heb ik Biaisband tegen de naad gezoomd.

Er liggen nog 4 te wachten om zover te komen. Ik ga ze wel afmaken, eerst op zoek naar langere ritsen.

Ze zijn wel erg leuk, maar niet om zomaar even doen.

Vrijdag ben ik met een vriendin naar Wesepe geweest. Daar was een handwerktentoonstelling van de Vrouwen van Nu Overijssel. Ik de kerk hingen, lagen de quilts. Je kon de quilts die aan de muur hingen of achter op de kerkbanken niet goed bekijken. Dat was jammer.






Onderstaande projecten spraken mij wel aan, 3 foto's.


Het patroon nu in kleur uitgewerkt.

Mijn kerstboom, maar dan in andere kleuren.


De kerst placemats vond ik ook erg leuk.

Deze quiltjes zijn troostquiltjes. Gemaakt voor in het ziekenhuis overleden baby's.

In het restaurant aan de overkant waren de andere handwerken. Hier heb ik geen foto's van, er liepen teveel mensen rond.

Groet,


Dientje

7 opmerkingen:

  1. En mooie tentoonstelling. Zo die je weer nieuwe ideeën op. Toch leuk die lastig te maken tasjes. Hopelijk gaat het met een langere rits beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat de tasjes zo moeizaam gingen. Jij hebt toch altijd veel inzicht in hoe het moet. Gelukkig heb je alweer een nieuw project. Vervelen zal je je voorlopig niet, denk ik. Gaat het met je oog wat beter?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oepsie, jammer dat die kleine tasjes toch niet zo eenvoudig te maken waren... Het is wel 'hoe kleiner, hoe meer gepruts..' Maar ik vind ze wel heel leuk, en ik kan me voorstellen dat het een geliefd cadeautje is!
    Wat mooi hoe al die quilts over de kerkbanken hangen... goed idee en je kunt overal tussendoor lopen. Oh, en nu heb je weer inspiratie opgedaan. En van kijken komt maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw etuis zijn heel mooi geworden. Inderdaad helemaal niet zo makkelijk te maken, vooral die rits er mooi in krijgen.
    Maar het is je gelukt.
    De tentoonstelling is ook heel mooi, zie zoveel mooie quilts hangen, daar krijg je weer nieuwe ideeën van.
    Fijn om zo te genieten van al dat moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik het zo bekijk is dit ook weer best een priegelwerkje,
    het zijn erg leuke kleine tasjes en de twee die af zijn ziener
    keurig uit. Waarschijnlijk gaat het met wat langere ritsen
    iets makkelijker. En wat fijn om op zo'n handwerktentoonstelling
    al dat moois te bewonderen en je eventueel op ideeën brengt.
    wel een bijzondere locatie in een kerk maar het staat daar
    wel prachtig. Succes met de volgende vier tasjes.......

    Groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die tasjes(boxjes) wil ik ook nog eens maken. Leuk om een tentoonstelling te bezoeken. Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn de tasjes mooi geworden knap om toch af te maken als het even tegenzit. De tentoonstelling zo heb ik gelijk een andere idee bij de kerkbanken. Ik denk dat ik hier nog wel eens aan terug ga denken als ik in de kerk zit. Mooi die troost quiltjes mijn gedachten gaan even terug naar toen ....onze kleinzoon kreeg er ook 1....zo n mooi en lief gebaar. ❤️

    BeantwoordenVerwijderen