maandag 5 september 2022

Rare week

Vrijdag voor een week was ik bij de opticien omdat ik wat slechter zag. Hij adviseerde om naar de huisarts te gaan. Dinsdag stond er al een controle afspraak bij de huisarts, dus toen ook het slechter zien voorgelegd. Samen met andere klachten was de optie door naar oogarts en/of neuroloog. Een uur later had ik al een afspraak met de oogarts. Te droog hoornvlies zou oorzaak van alle klachten zijn, druppels. Ik betwijfel het, maar wie ben ik. Binnenkort maar weer naar huisarts.
Cartoon van internet gehaald.

Toen ging Dientje gek doen, midden in de nacht naar buiten willen, slecht poepen, veel slapen. Daarom een aantal nachten op een slaapmatje in de kamer gelegen. Mijn bank is te kort om lekker te slapen, haha.
Cartoon van Internet

Vrijdag leek het wat beter te gaan met Dientje. Ik was wel aan een uitje toe, Open Dag bij de Witte Pimpernel in Oene. Ik had 2 workshops gezien die mij wel wat leken. Hierbij een aantal algemene foto's van werkstukken, de meesten gemaakt door cursisten.




Dit vond ik erg mooi. In Atarashii, Japanse vouwtechniek, gemaakt met Tule en Goudgaren(?). De eigenaresse heeft dit zo gemaakt dat het precies voor een raam hangt. Heel fragiel en subtiel. Ik laat een kleinstukje van het werkstuk zien.

Ik heb me ook opgegeven voor 2 workshops.
Redicilous Rounds, Bollen en Ballen.

En Fusible Web Appliqué

Ik heb mezelf ook getrakteerd op

Organza

Tule

EQP stofjes, Ik heb deze al, maar heb wat meer nodig voor een blokkenboek.

Deze stof heb ik ook gebruikt als rand voor de Shades of Summer. Ik heb nog een paar blokken over en wil daar 2 kussentjes van maken. Ook een lijmspray gekocht.

En basiskleuren batik.

Lekker genoten van het uitstapje.

Zaterdag ging het weer slechter met Dientje, onder andere overgeven en apathisch. Zaterdagavond nog naar de dierenarts geweest. Ik had me al op het ergste voorbereid. De dierenarts dacht aan een infectie. Een injectie en tabletten moeten haar er weer bovenop helpen. Zondag wilde ze weer kip en rijst eten en 's avonds bedelde ze ook alweer om een snack tijdens de koffie. Dit is een oude foto. Ze blijft nog even in ons midden, de oude dame.



Fijne dag,




Dientje




7 opmerkingen:

  1. Ach wat sneu voor Dientje. Gelukkig knapt ze weer op. Gelukkig kon je wel genieten van je workshops en je buit is natuurlijk heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend met je ogen. Hopelijk krijg je snel een goed advies. Want als de druppels niet helpen heb je er niks aan. En dan die Dientje: hopelijk is ze weer helemaal opgeknapt. Je gaat leuke cursussen doen zeg. Veel plezier en we krijgen er vast wel een verslagje van. En het fijnst is dat je jezelf zoveel moois kado hebt gedaan. Heerlijk , zoveel mooie stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vervelend dat Dientje niet fit is. Ik hoop voor je dat de oogdruppels helpen, want met zulke leuke cursussen en nieuwe lapjes wil je het wel goed blijven zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat verwarrend die twee Dientjes!
    Maar ik begrijp dat jij last hebt van je ogen en je hondje opeens gek ging doen :-)
    Hopelijk gaan de druppels helpen en dat je er vanaf bent.
    Niet fijn om iets aan je ogen te hebben, want goed zien is zo belangrijk.
    Gelukkig gaat het honden-Dientje ook nog even mee.
    Altijd een zorg een oud hondje.
    Wat fijn dat je een tentoonstelling van quilts hebt bekeken en een workshop gaat volgen.
    Lapjes kopen is ook altijd een feestje.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé, bah, erg vervelend dat je ogen achteruit gaan, hopelijk is het opgelost met de oogdruppels. En dan jullie lieve Dientje, zo'n oud beestje, het is vervelend dat ze niet in orde is, wie weet blijft ze nu een poosje goed, dat zou fijn !!!
    Ik had ook plannen om naar Oene te gaan, maar uiteindelijk lukte het mij niet om te gaan. Die dame in het blauw, even uitzoeken of er in die techniek een workshop wordt gegeven. Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was dus een week met een gaatje Dini, lijkt me
    heel vervelend als je slechter gaat zien, hoop dat de
    druppels soelaas bieden. En gossie die arme Dientje,
    maar gelukkig leek het snel weer iets beter te gaan.
    Fijn dat je er even tussenuit kon gaan, je laat mooie
    werkstukken zien, en super om weer mooie stofjes te
    gaan kopen voor twee nieuw uitdagingen.
    Dientje is ook al flink op leeftijd zeg, het is steeds
    weer schrikken als ze dan opeens weer vreemd gedrag
    vertonen, hoop dat de medicatie goed aan slaat, maar
    als ik zo lees dat Dientje de volgende dag alweer trek
    had in lekkere dingetjes is het duidelijk dat het werkt.
    Kan me voorstellen dat je je op het ergste had voorbereid,
    maar het is duidelijk Dientje wil jullie nog lang niet missen.

    Groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk vooruitzicht, twee workshops, je hebt weer een mooie voorraad stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen