maandag 26 september 2022

Aanpassen

Mijn oog- en duizeligheidsklachten maken dat ik mijn activiteiten moet aanpassen. Dat betekent niet te lang achter elkaar geconcentreerd met hetzelfde bezig zijn.
Dus weer een legpuzzel gepakt, 

Een WASGIJ

Bij het puzzelen loop ik wat gemakkelijker weg en focus op verschillende dingen.

Mijn 2e Fair Isle kussen weer gepakt, Ik moet daar nog zo'n 40 toeren aan breien. Heb er geen recente foto van. Het gaat om het rechter kussen.

Op FB pagina van Scheepjes-de Nederlandse groep kwam ik deze pannenlappen tegen. Interlocking haaktechniek, ik had er nog nooit van gehoord. Dus wat filmpjes bekeken.

En restjes katoen opgezocht. Haken kan ik zo wie zo niet te lang achter elkaar doen, krijg dan last van pols. Dat is nu dus geen probleem. Het begin van deze techniek was even moeilijk maar al snel had ik het door. Het is leuk om te doen.

Je verwacht dat de achterkant gelijk wordt aan de voorkant, maar dat is niet zo. Foto is later bij lamplicht gemaakt, paars lijkt wel rood.

Naaien heb ik ook nog gedaan, maar dat moet je niet doen met TV erbij aan, haha. Maandagochtend ging ik nog een 3e tasje maken terwijl de uitvaart van de Queen erop was. Tasje klaar, maar wat zie ik eraan.

Het heeft geen handvat en lipje. Ik peuter het niet meer los. 

Zo had het moeten zijn.

Zondagochtend nog een lekkere wandeling gemaakt, mooi met mist boven de grond.


Prachtig grijs.

Spinnenrag met dauw.

Mooie bloemen aan de struiken.

En rode besjes aan de boom.

Daar geniet ik van.

En zo gaan we weer naar de nieuwe week.

Groet,


Dientje

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk patroon van de pannenlappen. Heb je een tip voor mij welk filmpje het goed uitlegd? Ik heb nl al eens gezocht omdat mijn tante het zo graag wil leren.
    Groetjes Coby (cbreitner@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je ondanks de hindernissen door je gezondheid, toch nog kan handwerken en mooie dingen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Balen zeg, die gezondheidsklachten... Maar wel fijn dat je toch nog kort allerlei dingetjes kunt doen.
    Het tasje zonder lusje is òok mooi hoor.
    Interlock haken heb ik ook wel eens gedaan; ik vind het wel iets lastiger als mozaïek haken. Het is een leuke en verslavende techniek. Mooie mistfoto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi die herfstfoto's, altijd genieten in deze tijd van het jaar.
    Lijkt me super moeilijk om die puzzel te maken, krijg ik in nog geen jaar voor elkaar.
    Heb er trouwens ook geen geduld voor, bij mij vliegen de stukjes dan al snel door de kamer hahahaha!
    Mooi dat kussen, ook best een moeilijk patroon net als het leuke tasje.
    Maakt het uit of er een lipje aan zit, het is toch heel mooi, vooral dat stofje wat je hebt gebruikt.
    Wens je beterschap, niks zo fijn als gezond zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is inderdaad aanpassen met deze onaangename klachten Dini, maar wel fijn dat je toch nog van alles een beetje kunt doen en maken. Die puzzel is een moeilijk exemplaar zeg, er staat zo ontzettend veel op en ook grote delen een beetje met dezelfde kleuren, denk dat ik er zelf scheel van ging kijken ook al heb ik wel veel geduld voor zoiets. Dat was een heerlijke wandeling zo s'morgens vroeg met grondmist. De natuurlijk is nu zo mooi in de herfst, ben ook gek op al die soorten bessen. Mooi ook je nieuwe tasje een heel fraai stofje, zonder lusje zal dit mapje net zo prettig te gebruiken zijn, kan me voorstellen dat je het niet gaat los peuteren.
    Sterkte met je ogen en de duizeligheid, dat laatste heb ik ook vaak last van maar dat komt door mijn lage bloeddruk, heel vervelend en onzeker voelt dat.

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb dat patroon wel eens eerder gezien het ziet er fantastisch uit. Puzzelen is ook leuk om te doen en geeft ook rust. Jje tasjes zijn prachtig en wie mist nou zo n lipje ik niet hoor. Heerlijk om nu nog ff erop uit te gaan als het droog is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat vervelend dat de klachten maar aanhouden. Gelukkig laat een creatief mens zich niet zo heel gauw kennen. Ik vind de tasjes enig , ook zonder de lusjes.

    BeantwoordenVerwijderen