maandag 13 maart 2023

Allerlei

Afgelopen week was mijn Ben samen met een vriend met wintersportvakantie. Eigenlijk was het de bedoeling dat ik ook mee zou gaan, Bij het boeken in september hadden we afgesproken dat ik thuis zou blijven wanneer Dientje nog zou leven. We wilden de oude dame met alle ditjes en datjes niet ergens laten logeren.

's Nachts hield ze de plek van Ben wel bezet, je ziet er geen kop of kont aan.

Ik had niet veel bijzondere plannen gemaakt en zou wel zien hoe alles zou lopen en wat ik zou gaan doen. Zaterdag, de vertrekdag, was voor mij al geen fijne dag. Last van oog en oor en kreeg later nog hoofdpijn. Het kampeertafeltje in de kamer gezet en een legpuzzel begonnen om de zinnen te verzetten en niet alleen maar te hangen in de stoel.

Dinsdag ben ik bij Judy, Bubbels, geweest. Zij had Acrylverf en gebruikte dit niet meer. We hadden gezellige 'Babbels' met elkaar. De verf kan ik o.a. gebruiken op de Gelli Plate. De blauwe en witte verf is niet meer zo vloeibaar en glad, maar niet hard. Ik zal eens informeren of hier nog iets aan te doen is.

Ik had weer een leuk filmpje gezien op YouTube, ik weet niet meer van wie, dat ik wilde proberen. De napjes met aquarelverf gepakt. Een aantal napjes waren aan het deksel geplakt. Vooral de donkerrode, naast de gele, was hardnekkig. Ik kon deze er bijna niet afkrijgen. Daarna bleef er nog een flinke dot verf aan het deksel zitten.

De rode verf maar eerst proberen weg te werken, boven aan de bladzijde. Daarna begonnen met hetgeen ik wilde: papier nat maken en dan de verf in elkaar laten overvloeien. Dat ging niet zoals ik wilde. Nog even geprobeerd wat lavendel te schilderen en toen vond ik het genoeg. Hier heb ik geen foto van gemaakt. De volgende dag heb ik met een fineliner wat accenten gezet en er wat ingetekend. De bloemetjes zijn leuk geworden. Van het in elkaar vloeien van de verf heb ik een landschapje gemaakt, linksonder. Ik vind dit best leuk geworden. Nu nog bedenken waar ik het voor ga gebruiken.

Hier nog een overzicht van mijn kampeeratelier in de kamer.

Toen was het volgende YouTube filmpje aan de beurt. Het is van Sarah Homfray Creates en gaat over het verven van stukjes stof in thee. Ze rolt de stofjes op en doet daar roestige spijkers, schroeven en nagels tussen. En dan gaat er sterke thee overheen. Deze stof gebruikt ze voor Slow Stitch.
Ik had nog een pan waar een roestig blik in had gestaan. Hier heb ik warm water en een theezakje in gedaan. Toen spijkers, schroeven, etc en lapjes toegevoegd. Het zag er goor uit.

Het was hardnekkige roest, want na de tijd was de pan nog niet schoon.

De was is inmiddels gedroogd en gestreken.

Je kunt de afdrukken van spijkers zien

Een stukje stof afgescheurd en Slow Stitch voorbereid.

Ook in kasten, dozen gesnuffeld naar andere stoffen die ik kan gaan gebruiken: Broderie gordijn; Frivolité kleedje; driekante doeken uit de EHBO koffer; satijnen vingerdoekje (niet op de foto). Ik vond ook nog een sloop met tekst van John Lennon.

Vrijdag had ik weer een slechte dag en heb wat aan het Slow Stitch project gewerkt. Het is nog niet klaar, maar past in een uitsparing, 8x8 cm., van een notitieboekje.

Zaterdag kwam Ben weer thuis en bracht o.a. Reblochon mee, mmm Tartiflette maken. 1 Stuk Reblochon is voor vrienden.

Zo was de week alweer voorbij. Dientje en ik hebben ons wel vermaakt en de heren ook op de Franse pistes.

Groet,


Dientje

10 opmerkingen:

  1. Ach die Dientje. Wat creatief waar je allemaal mee bezig bent! Hopelijk kun je de witte en zwarte verf toch nog gebruiken. Het waren gezellige 'babbels'. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend om zo te kwakkelen met je gezondheid. Gelukkig leidt puzzelen en creatief bezig zijn dan wat af. Fijn dat je man weer thuis is en hopelijk knap je gauw weer op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat je je niet zo goed voelde, maar wel fijn als je dan wat afleiding hebt. Die puzzels van Wasgij zijn leuk hè? En je kleine werkjes zijn ook leuk. Ik heb ook wel eens roestlapjes gemaakt, alleen niet zo best voor je naalden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie geven echt heel veel om de hond, en dat is mooi! Meenemen is vast ook geen optie meer...
    Herkenbaar hoe je voor jezelf even een extra atelier inricht en speciale dingetjes gaat doen. Het nat - in - nat werken met aquarelverf is leuk, maar ook wat intuïtief..
    Fijn dat Ben weer thuis is, en ik hoop dat je minder gezondheidsklachten hebt...
    En nu op naar de lente (hopelijk)...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hele huis alleen voor jezelf is ook wel eens leuk om alles te laten staan en te rommelen of bezig zijn met dat waar je op dat moment zin aan hebt of kwa gezondheid wel of niet kunt doen. Maar ook fijn als na een aar dagen manlief weer thuis is !!!!
    Groeten.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi dientje, om met de deur in huis te vallen;acryl verf op waterbasis, gewoon water er doorheen spatelen.heb je korreltjes helaas die blijven hard groetjes ma broeder

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch fijn voor Dientje. En je hebt je wel vermaakt als ik de foto's bekijk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo, dus even het rijk alleen, ook wel eens leuk zo samen met Dientje.
    Wel jammer dat je niet zo lekker was.
    Maar toch wel lekker bezig geweest.
    Het toeval wil dat ik jouw blog zit te lezen en onderhand het nummer Imagine aan het draaien ben op een cd.
    Deze is van Eva Cassidy.
    Stofjes verven in de thee doe ik ook regelmatig.
    Ben niet zo van witte stof, dus als ik dat heb, laat ik het door de thee creme worden.
    Hoop dat je man mooie vakantieverhalen heeft na zijn vakantie, dan maak je het ook een beetje mee.
    GRoetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je heerlijk creatief bezig geweest Dini, vervelend dat je
    je regelmatig zo vervelend voelt maar een rijkdom dat je creatief
    bent want dat maakt de dag dan een stuk aangenamer. Vind je
    Slow Stitch creatie zeer geslaagd geworden, vooral ook door
    het kleine formaat want daar hou ik erg van. Op zich ook weleens lekker om alleen thuis te zijn en je hebt lieve Dientje naast je
    natuurlijk. Maar fij ook datje man weer thuis is en allerlei lekkers heeft meegenomen. Hoop dat j je snel weer iets beter gaat voelen,
    liefs gewenst en een knuffel voor Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat vervelend dat je je niet lekker voelt. Ik hoop toch echt dat er binnenkort beterschap voor je komt. Maar ondertussen is het genieten van je hobby’s, want dat maakt de dag wat gezelliger. En die kaas… mmmmmmm

    BeantwoordenVerwijderen