maandag 6 maart 2023

Papierwerk

Nee, geen achterstallige administratie of al druk met de belastingformulieren, maar bezig geweest met papier en verf.
Op YouTube kwam ik een filmpje tegen van 

Zij maakte op eenvoudige wijze bloemen te maken met aquarelverf om als versiering te gebruiken.
Ik had nog een reisuitvoering met aquarelverf, bij het opheffen van de Activiteitentherapie meegenomen en nooit gebruikt.

En toen dit maar eens geprobeerd.

Ook de andere figuren, die zij voordeed.

Daarna met een Micronstift lijnen er aan toegevoegd.


Terwijl ik hiermee bezig was dacht ik aan begin 80'er jaren toen ik ook bloemen naschilderde. Door een collega leerde ik het werk van Annebet Stam kennen. Ik kreeg en kocht wat van haar boeken.

Helemaal enthousiast en kocht ik een doos aquarelverf. Deze doos heb ik inmiddels ook teruggevonden. Binnenkort kijken of de verf nog uit de tube wil, is denk ik 30 jaar niet meer gebruikt.

En ging naschilderen. Ik heb in ieder geval een aantal keren een kaart versiert met deze sneeuwklokjes.

In het boek 'Een recept voor een tijdelijke tuin' vond ik nog een werkstukje.

Ik vind het leuk dat ik dit weer gedaan heb.


Groet,



Dientje

10 opmerkingen:

  1. Leuk Dini! Droge aquarelverf kun je altijd weer gebruiken, hoor. Acryl niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hel erg mooi en alkes wat oud is komt zo weer mooi van pas

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat je de geschilderde bloemen goed kunt gebruiken in een groter geheel. Leuk om zo te experimenteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is het betere papierwerk! En oude tijden herleven, Dini... Ik vind dat je er goed in bent... Zelf vind ik dit hartstikke moeilijk en ik bak er niet veel van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wie wat bewaart.... lekker bezig, leuk dat je dit allemaal probeert.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Annebet Stam... ja daar heb ik ook boekjes van en een verjaardagskalender.
    Ze maakt prachtige tekeningen en ze schrijft ook heel leuk in haar boekjes.
    Zo mooi die sneeuwklokjes die je hebt getekend.
    Hopelijk krijg je de tubes open, de mijne wel met een tang, maar de verf is toch hard.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben je heerlijk bezig Dini, ik voel gewoon je enthousiasme
    als ik je teksten lees. Eenmaal aan de slag kan je gewoon niet meer stoppen. Mooi dat je door dat filmpje tegen te komen op You Tube
    je metten aan de slag bent gegaan. Daar kun je leuke dingen mee gaan maken. En de oude aquarelverf blijft altijd bruikbaar. Als de dopjes van de tubes te vast zitten kun je er ook even een vlammetje bij houden, door de warmte gaan ze meestal wat losser zitten. En een tangetje werkt ook wel goed, alleen niet te hard draaien want dan heb je het dopje in de tang zitten en de verf tegen je plafond, hahahaha grotejesssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben je toch creatief. Ik herinner me die boekjes e.d. nog goed. Waren een heel leuk en nu weer een inspiratie voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk je schilder werkjes zeg.................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen