maandag 20 maart 2023

Affo, Ufo en nog meer

Afgelopen zaterdag werd Dientje 16 jaar evenals haar 3 zusjes en 1 broertje, voor zover wij weten. Deze foto werd in juli 2007 gemaakt.

Deze foto is zondag gemaakt. Echt poseren wil ze niet meer.

We hebben met vrienden een taartje gegeten en Dientje kreeg een lekkere knabbel.

Maandag had ik weer een onderzoek. Toen we terugliepen vond ik een Happy Stone bij een bankje. Is toch altijd leuk om zoiets te vinden en dan weer elders neer te leggen.


Mijn werkstuk van de Stitch Camp moest nog afgemaakt worden. Ik wilde er een bakje van maken. Dat heb ik deze week gedaan. De binnenkant van de bodem heb ik van de geverfde stof gemaakt. De buitenkant van ongebleekte katoen. Ik heb hier een dubbele laag vlieseline tussen gedaan en toen gefestoneerd.

De bodem en rand door de lussen van de festonsteek aan elkaar vastgenaaid. Dit was wel een gepruts heeft mij enige moeite gekost.

Maar is nu klaar en een plaatsje op de lage kast gekregen.


Ik was de laatste tijd nogal eens in de opruim modus. In 1 van de tassen vond ik Fleurtje, ontwerp Jeanneke, terug. Het heeft er zeker 3 jaar ingezeten. Het binnenstuk is bijna klaar.

Zondagmiddag weer een stukje gequilt. Aan de achterkant zie je iets beter hoever ik ermee ben.

Zaterdagavond kreeg ik van de buurman, die altijd bezig is met bloemen, een bos lelies. Deze bloemen hebben te lang in de koeling of vrachtwagen gelegen. Hij vindt het jammer dat het naar de stort gaat en zoekt dan wat uit, zijn huis puilt uit. Wat hij er daarna mee doet weet ik niet, ik heb nog nooit een goed antwoord gekregen. 1 Bos heeft in ieder geval een goed onderkomen gekregen.


Fijne week,

Groetjes,



Dientje


12 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met Dientje! Wat maak je mooie dingen! En die happy stone kwam precies op het goede moment bij jou terecht, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd een hele leeftijd voor een hond heb ik begrepen. En maakt al zoveel jaar deel uit van jullie gezin. Leuk bakje geworden met mooie aqua kleuren. Veel plezier met het afquilten heb je weer een UFO naar een affo verwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Dientje, 16 jaar .. Geef haar maar een knuffel van me!
    Wat fijn om op zo'n moment een happy stone te vinden. Ik ben er nog nooit eentje tegen gekomen, maar wie weet...
    Dat bakje wat nu af is, zie ik in gedachten al vol liggen met paaseitjes; waarom weet ik niet, maar het lijkt me er geschikt voor.
    Lelies zijn mooi, maar dat poeder van de meeldraden vind ik tuig...
    Ik heb wel eens gehoord dat mensen dat op voorhand eruit knippen!
    Geniet van je mooie bos!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd met Dientje.
    Wat een prachtige leeftijd heeft ze al bereikt!
    Leuk die foto van een jonge Dientje.
    Omdat ze het zo goed heeft bij jou is ze zo oud geworden natuurlijk.
    Hopelijk lukt het nog een tijdje om een beetje gezond te blijven.
    Een uffo gevonden en een leuke steen, altijd goed toch?
    Grappig te lezen dat jij ook in de opruimmodus staat, dat heb ik ook al enige weken.
    Veel dingen staan nu klaar voor de stort en voor de kringloop.
    Niks quilterigs haha!
    Leuk gratis bloemen, ze zien er nog prima uit.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dientje 16, een taartje waard! Je bakje is leuk geworden en de bloemen staan prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met Dientje. Mooi blogje vol met gezellige dingen .heerlijk om te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die Dientje, en oude dame inmiddels . Wat leuk dat mandje en fijn om een UFO af te maken, succes met het onderzoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat met Dientje een hele leeftijd. Ik hoop voor jou duidelijkheid na het onderzoek. Leuk die stenen. Opruimen zal wel met het jaargetijde te maken hebben. Grote schoonmaak was het vroeger in het voorjaar.
    Alles moest toen in de boenwas ik heb er nog een negatieve herinnering aan.
    Leuk he om mooie bloemen te krijgen.
    Gr. Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hopelijk geeft het onderzoek duidelijkheid. Want je bent nu al lang aan het kwakkelen. Sterkte.
    En natuurlijk gefeliciteerd met Dientje. Gelukkig heb je je hobby’s nog. Heerlijk hè om mee bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte met Dientje Dini, een flinke leeftijd heeft ze, Grappig
    de foto te zien van toen ze nog piepjong was. Ze ligt nu
    heerlijk genoeglijk te genieten in haar bench, geef haar maar
    een knuffel van mij. Leuk dat je een Happy stone hebt gevonden.
    Vind jou afwerking van de Stitch Camp lapjes echt heel er mooi
    geworden. Zelf weet ik nog steeds niet wat ik er van ga maken.
    En de quilt die inmiddels voltooid is is ook een plaatje.
    Geniet van de mooie bloemen die je kreeg, een mooie bos is het.

    Groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met Dientje. Fijn voor haar dat je thuisgebleven bent. Ik begrijp dat je zelf wat gezondheidsproblemen hebt. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid. Gelukkig houdt het je er niet vanaf om te handwerken. Mooi en uniek mandje. Ik vind het ook altijd leuk om een happy stone te vinden en weer elders achter te laten. Leuk zo'n buurman die nog eens een boeket brengt. Alvast een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Alsnog gefeliciteerd met Dientje, wat een leeftijd.
    Leuk om die steentjes te vinden, geeft altijd een blij gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen