maandag 19 juni 2023

Nog een proeflapje

Ik ben geabonneerd op de nieuwsbrief van Eddna. Begin juni werd er melding gemaakt van een KAL die 13-06 zou beginnen, het breien van een Sommarkoftan, of te wel een zomervestje. Het patroon is gratis beschikbaar.

Ik vond dit een leuk model, stukje inbreien en ik dacht een ajour patroontje. Er waren ook een paar voorbeelden van kleurcombinaties. Ik was er helemaal wild van. Maar ik heb nog ..., ben nog bezig met .... Maar het hoeft niet direct af, na de inbreirand is het ook een onderweg in de auto project. Tja, wat doe je als man zegt dat hij het ook wel leuk vindt, dan bestel je het garen. Ik heb gekozen voor 'Plommenfest'.

Op verschillende plekken een foto gemaakt voor de kleur. Nee, niet helemaal goed.

Hier valt het teveel weg in de schaduw. Ook als je inzoomt.

Nee, nu is het gebroken wit te wit.

Deze lijkt het beste. Haha wat een getut.

En toen viel het besluit om toch een paar dagen naar Zwitserland te gaan om de 70e verjaardag van onze vriend te vieren. Dit zou een mooi onderweg werkje zijn. Dus eerst maar een proeflapje. Nee, zo snel gaat dat niet met een paar toeren.

Dit lijkt al beter.

Breedte en hoogte kloppen, nu maar wat anders doen, even pauze.

En toen was daar het patroon, ajour bleek een averechte steek te zijn. Als ik nu ...

De inbreirand zou ...

Breien, dan ...

Kan ik in de auto naar Zwitserland lekker breien tot de armsgaten.

Gelukt en de steekverhouding klopt nog steeds.

Wordt vervolgd.

Groet,



Dientje

8 opmerkingen:

  1. Ja, dat is een heel gedoe om de kleuren natuurgetrouw op de foto te krijgen, ik weet er alles van als ik een aquarel op de foto wil zetten. Wat een leuk vestje! Leuke kleurcombi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi patroon en kleurencombinatie 'pruimenfeest'. Dat gaat snel zo. Dan heb je misschien op de terugreis tijd voor de mouwen. Of je komt al met een kant en klaar vest terug. Veel plezier in Zwitserland.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geluk dat de maten blijven kloppen, want anders moest de die mooie rand weer helemaal uithalen.
    Wel fijn dat je nu lekker kunt doorbreien heen- en terug naar Zwitserland.
    Fijne vakantie gewenst.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk patroon, ik heb me gelijk op de nieuwsbrief geabonneerd. Breien doe ik meer in de winter, voor op vakantie heb ik nu een borduurpakket aangeschaft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw dat wordt een prachtig vest! Veel plezier met het breien ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zei het al eerder, wat heb jij een doorzettingsvermogen. Steken opzetten, breien, meten, uithalen enz. Maar het resultaat is geweldig mooi. Ik ben heel benieuwd hoe ver je bent als jullie terugkomen uit Zwitserland.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zal ik wel zal ik niet ik ken dat gevoel en ben daar net als jij niet de enige in. Maar het randje is prachtig. Net als de kleur van het garen. De lange reis kan beginnen en wordt zo ook nog prettig. Fijne dagen en veilig thuis.
    Groeten Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig vestje is dat! Ik kan me voorstellen dat je dat graag wil maken, het ziet er zò leuk uit.
    En tja, dan ben je niet meer te houden en is er zo wol besteld. Wat een mooie kleuren heb je gekozen. En ik dacht even 'straks is ze al een heel eind met het vestje, voordat ze op reis gaat'...
    Fijne tijd in Zwitserland hoor!

    BeantwoordenVerwijderen