woensdag 16 augustus 2023

Lapjes DIP

Sinds half juni heb ik bijna geen lapjes meer aangeraakt. Op mijn kamer was het te warm, dus zat ik in de koele kamer hexagonnen te maken voor een blauwe Dilly Bag. Deze is nog niet klaar.

Toen kwam het plan om een paar dagen naar Zwitserland te gaan en ging ik als een razende een begin maken aan het vestje Sommerkoftan. Na het motief was het alleen maar recht breien en dat kon ik dan mooi doen tijdens de reis.

Intussen werden er allerlei dingen die opgeruimd moesten worden op mijn werktafel of in de werkkamer gelegd. Zo viel er ook niet met lapjes te werken. 

Wat een troep.

Daar heb ik 2 weken terug maar eens wat aan gedaan. Hé, er zat nog een tafel onder.

De volgende dag stond de kamer alweer propvol, maar dat was tijdelijk. Er kwamen nieuwe matrassen en er moest ruimte gemaakt worden, anders konden we de oude niet wegzetten en de nieuwe in de slaapkamer krijgen.

Ondertussen al lapjes uitgezocht, die om een borduurwerk komen. Dit of.

Dit. Bij beide opties komt er nog een donker blauwe buitenrand, dat bedacht ik nadat de foto's waren gemaakt.

Ik begin er nog niet aan, want op het moment ben ik druk aan het mantelzorgen bij een vriendin die arm / pols / hand in het gips heeft. Maar het begin is er weer.

Groet,



Dientje

9 opmerkingen:

  1. Altijd leuk om naar een andermans rommel te kijken. ;) Gelukkig heb je weer orde, en ben je weer bezig. Sterkte voor vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, wat Judy zegt... ik heb de foto's ook even vergroot hoor... En wat was het herkenbaar, alleen ligt er dan bij mij meestal papier.
    Laat het dipje maar gewoon een dipje zijn, het gaat echt een keertje over. Soms is het goed om je weer eens op iets anders te richten.
    Wat laat je trouwens prachtig borduurwerk zien!
    Als ik moest kiezen tussen optie 1 of 2, dan ging ik voor optie 1. Alhoewel ik optie 2 zeker niet slecht vind hoor...
    Voor je vriendin zorgen in deze situatie is dankbaar werk, en op dit moment ben je nodig. Die lapjes hebben wel geduld en de tijd ..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar, zo'n "rommelige" werkkamer! Je borduurwerk is erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is toch geen rommel? Het zijn allemaal rondslingerende creatieve ideeën;). Maar nu kun je wel weer bij je tafel. ( en heel herkenbaar hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk borduurtje. Ik vind de donkere rand leuker, en ben benieuwd welke je uiteindelijk kiest. En een rommelige werkkamer? Nou die heb ik ook. Fijn dat je ook tijd maakt voor je vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geen lapje meer aangeraakt.... dat is echt afzien hoor.
    Moest lachen om die foto's van je kamer. Wat een rommel hahahaha!
    Dacht dat ik er wat van kon, maar bij jou is het ook al zo.
    Gelukkig is het nu weer wat opgeruimd. De matrassen zullen straks ook wel weg gaan.
    Hoop dat je lekker slaapt op de nieuwe, want dat is soms wel even wennen.
    Ik vind beide randen goed kunnen, kan eigenlijk niet kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zal dat genieten zijn zo'n opgeruimde kamer. Nu kun je als je vriendin beter is aan de slag. Slaap lekker op de nieuwe matras.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als je zelf alles nog maar kunt vinden, dat is het belangrijkste. Leuk dat je stof om het borduurwerk gaat maken.
    Beterschap voor je vriendin en fijn dat je haar kunt helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja dat kan zomaar opeens ontstaan die ripjes voor een bepaalt materiaal, maar dat komt vast weer terug hoor Dini, daar twijfel ik geen moment aan. Je werkkamer is in ieder geval weer heerlijk werkbaar geworden. Maar materzorgen en vakantie en dan zo hier en daar nog eeg een aantal dingen slurpen je bruikbare tijd ook behoorlijk op. Straks ga je weer als een speer.....

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen