vrijdag 12 april 2024

Recept van de maand #8

Omelet
Ik maak regelmatig omeletten met allerlei toevoegingen. Helaas vergeet ik ze vaak te fotograferen.
Bij deze Spinazie omelet heb ik eerst een ui en teentje knoflook aangebakken en daarna de spinazie toegevoegd. In een andere koekenpan bakte ik aardappelschijfjes, geschilde aardappel in dunne plakjes gesneden.

Nadat de ui en knoflook klaar is voeg ik de spinazie toe. Als deze klaar is, giet ik het eimengsel erbij en bak de omelet af. In dit geval heb ik de aardappelschijfjes er bovenop gelegd.

Groente omelet
Bij deze omelet roerbak ik eerst een zakje (400 gr.) Italiaanse roerbakgroente. Ik heb meestal een zakje van AH en de variant kan verschillen.

Eimengsel erop gieten en nog een paar halve snoeptomaatjes toevoegen. 

Soms ook nog kaas.

En eten maar.

Groet,


Dientje

13 opmerkingen:

  1. Heel soms maak ik een omelet, maar eigenlijk te weinig naar de smaak van man-lief.
    Dus je ideeën zijn heel welkom en volgende week staat er i.i.g. zoiets op het menu! Dankjewel voor de goede tips...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekkere recepten! Je brengt me op ideeën!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker en makkelijk, zeker als er al aardappels bij gaan, dan hoeft er eigenlijk alleen nog wat sla bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mjam, hij ziet er heerlijk uit! En het lijkt me met de aardappelschijfjes erin ook een voedzame en complete maaltijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker, ze zien er allebei heerlijk uit. Ik vind het ook lekker met aardappel, maar echtgenoot heeft daar dan weer niks mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Makkelijk en niet te versmaden. Heb er nu al zin in :))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmm lekker en je hebt zo snel een goede maaltijd :)
    Kunnen wij ook wel weer eens doen. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allemaal lekkere ingrediënten. Mmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk Dientje, vind omeletten heerlijk in welke vorm dan ook.
    Het is snel, makkelijk om te maken en met al die groente en
    eieren een complete maaltijd, alles wat je nodig hebt per dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hej Dientje,
    Dit vind ik hele fijne recepten. Als we spinazie eten doen we dat ook vaak met aardappel en ei, want dat vinden we een lekkere combinatie. Dit omelet recept maakt het dan weer net anders.
    (Het euvel is verholpen, met dank aan manlief.)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk, zo'n omelet. Voor een wat makkelijker dag.

    BeantwoordenVerwijderen