maandag 8 april 2024

Verder breien

Ineke van Lunasterknit heeft voor dit jaar een Seasonalsockalong uitgeschreven. Elk kwartaal zoekt zij een gratis sokkenpatroon uit en er is een verloting aan verbonden.
Het 1e kwartaal was dit de Winter Stroll Socks, hier mijn paar sokken.

Dit kwartaal zijn het de Early Spring Socks. De 1e sok is klaar en de tweede is ter hoogte van de hiel, er zit een achterafhiel in.


Ik had dit garen uitgezocht, echte voorjaarskleuren met sprankje geel. Alleen kwam het geel niet in mijn sok, te kort been en te kleine voet, 😄. De 2e sok wordt hetzelfde qua kleur als de 1e. De resten met geel komen vast in een andere sok.

Via een vlog van Wolhobby kwam ik op de Single Sock Spectucalar KAL. Daarvoor heb ik dit patroon gekocht: Cleverly Practical. Deze foto's zijn van Ravelry gehaald.


Zondag heb ik een begin gemaakt. Je begint bij de teen. Meerderen doe je eerst aan de zijkanten. Dan gan je op de bovenvoet in het midden meerderen en de ondervoet aan de zijkant. Leuk effect.

Groet,


Dientje

10 opmerkingen:

  1. Allemaal leuk! Ik wist niet dat er zo veel verschillende sokpatronen waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, al die verschillende manieren om sokken te breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn mooie nieuwe sokken. Die laatste is ook een leuk patroon. Ik moet eens even zoeken wat een achterafhiel is.
    Mag ik vragen hoe/waarmee jij je wollen sokken wast? Of brei je met katoen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie sokken. Je bent echt een kei in het breien van sokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij bent snel, de eerste sok al af en nu al weer bezig met nummer 2.
    Ik wilde ook mee doen, want dan kon ik mijn sokken garen opmaken, maar zoals ik nu ontdekt heb, werkt dat niet zo :) Daarom brei ik nu aan andere sokken zodat ik toch eerst het garen op maak. Ik heb het patroon wel opgeslagen, dan kan ik ze op een later tijdstip nog eens breien. Veel breiplezier :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige sokken ik sta met sokken breien even helemaal stil. Als ik er over nadenk best raar. Binnenkort misschien weer even oppakken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sokken breien zo leuk om te doen maar voor mij gewoon de eenvoudige. Jij bent er een ster in zoveel verschillende kleuren en prachtige patronen. De laatste licht paarse vind ik echt heel mooi. Succes ik hoop dat het je lukt lijkt mij wel een uitdaging.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt de sokken-brei smaak goed te pakken! Het is maar goed dat er zoveel verschillende manieren en patronen zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vergeet ik nog te zeggen dat ik dat kabeltje zo leuk vind in die sok...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige sokken zie ik voorbij komen Dientje, wat ben jij daar toch goed in. Het bigin bij de teen ziet er al veel belovend uit. En vraag mij af of dit nu handiger is voor een leek zoals ik ben, dan vanaf de boord te beginnen???

    BeantwoordenVerwijderen