maandag 29 april 2024

Lapjes

De laatste maanden heb ik weinig met mijn quiltlapjes gewerkt, maar ik heb altijd wel iets klaarstaan om mee te nemen naar de Quiltbee.
Mijn klosjes.

Of de Pyramides.

En ik zou ook nog aan de Barn van EQP kunnen werken, want ik heb hiervan ook blokken voorbereid.

Maar ik had geen zin om deze projecten mee te nemen naar de Bee. Bij het opruimen van mijn kamer zag ik dit patroon, In Full Bloom, liggen. Ik heb dit patroon gekocht om losse blokken mee te maken voor bijvoorbeeld een mini quilt of een tas of ... iets anders. Het is ook van EQP, niet erg want ik houd van haar stijl.

Ik heb veel stoffen van EQP en wilde voor de 1e deze stoffen gebruiken. Patroondelen op Freezerpaper getekend en op de stof gestreken. Uitknippen en rangschikken.

Ik strijk de naadjes naar binnen, haal de Freezerpaper eruit en rijg het naadje vast, bij de rondjes zie je het. Misschien omslachtig, maar ik vind het een fijne methode.

Het begin is er. De rondjes gaan er nu op.

EQP verkoopt ook dit patroon, dat is hetzelfde blok van de Full Bloom die ik nu maak. Misschien maak ik er ook wel zo'n blokjesrand om.
foto EQP

Eerst maar de applicaties maken.

Groet,



Dientje

10 opmerkingen:

  1. Je kunt voorlopig vooruit! Leuk bloemenpatroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij hoeft je niet te vervelen met al die verschillende werkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, zoveel keus. Zo kun je altijd verder met iets waar je zin in hebt. Ik vind de bloem prachtig. Vooral met die ruitjesrand erlangs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gaat een heel mooi blok worden Dini, vooral in combinatie
    met de geruite randen daar omheen. Wat heb je veel werk liggen
    waar je al behoorlijk ver mee bent maar je moet er gewoon zin
    in hebben om er weer mee verder te gaan natuurlijk. Op zich
    aij het allemaal prachtige quilts. Succes met de vorderingen.

    Groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig en je moet ook wel veel geduld hebben voor zo n quilt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi om zo'n bloempot onder je handen te zien groeien. De klosjes en het andere werk lopen ook niet weg en blijven mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk, ik volg je al een tijdje en wist eigenlijk niet dat je ook quilt.
    Quilten is ook weer leuk, op dit moment ben ik meer van het breien;)
    Leuk dat je zin in quilten er weer helemaal is. Ik zie al dat je je niet hoeft te vervelen, leuke lapjes genoeg. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een gigantisch werk, maar, prachtig !
    Waneer het klaar is, geeft dat veel voldoening lijkt me.
    Succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele mooie quilts ben je mee bezig!

    BeantwoordenVerwijderen