maandag 5 november 2018

Afscheid

Donderdag 1-11 was het zover: mijn laatste werkdag.
Ik kwam op mijn normale tijd naar het werk. Omdat ik geen 'toeters en bellen' wilde, stonden mijn collega's mij op te wachten met ...

Een herrie vanjewelste.

Ik wilde nog een laatste keer het ontbijt doen en ook hier versiering.

Daarna was het koffie drinken, opruimen. De ICT had mijn account al afgesloten, maar die heb ik weer laten activeren.
Om 16 uur had ik een afscheidsborrel. Ik ben wel in het zonnetje gezet en verwend. Bloemen, bonnen, wijn, boeken. Ook een hele map met creatieve groeten van de collega's.

Even wat details.



Geen geraniums, maar Azalia's.

Ook enkele persoonlijke kado's, zoals deze armband.

Het was een geweldig afscheid. Nu mijn leven een andere structuur geven. Mijn hoofd weet het, maar mijn gevoel nog niet.

Groet,


Dini

4 opmerkingen:

  1. Oh Dini (of is het nu Dinie?) wat wordt jij gewaardeerd! En wat een warm afscheid heb je gekregen, heerlijk ... Dat boek met persoonlijke groeten van je collega's zou ik helemaal geweldig vinden!
    Helaas had ik geen afscheid toen ik stopte met werken. Dat had alles te maken met de nare situatie en de verstoorde verhoudingen in de organisatie. Maar dat maakt stoppen heel rauw en onverwerkt...
    Leuk dat je geen geraniums kreeg (hoe mooi ik ze ook vind), want je kunt daar natuurlijk niet achter gaan zitten.
    Succes met het vinden van de nieuwe structuur, komt vast goed!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dini is zoals ik het van mijn ouders heb geleerd. Dinie is de naam bij de burgerlijke stand. Dini als roepnaam kon, maar eigenlijk niet officieel. Dat moest dan Berenddina of Gerritdina of zoiets zijn. Mijn vader hield zijn poot stijf, maar de ambtenaar had het laatste woord. Ik zag heel erg op tegen het afscheid, maar het is geweldig geworden. Ik kan me voorstellen dat zoals in jouw situatie nog lang, nog lang last kunt hebben van stoppen met werken. Maar goed ik begin met een flinke verkoudheid, haha. Ik hoop niet dat dat mijn voorland is.

      Verwijderen
  2. Wat een heel fijn afscheid heb je gehad toch. Zo geweldig gewaardeerd en geliefd worden voelt toch heel fijn. Nu een andere tijd en ook die word vast weer gevuld hoor..........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze hebben groots uitgepakt voor jou, wat een leuke cadeau's! En nu? Voordat je het weet heb je een volle agenda.
    Mijn moeder's naam was ook Dini ;-)

    BeantwoordenVerwijderen