woensdag 7 augustus 2019

Hehe ...

Daar is ze weer.
Met van alles en nog wat bezig geweest en dan was de dag bijna voorbij. Dan was de zin om een blogje te maken niet zo hoog.
Wat is er gebeurd?
Tot vorige dinsdag hebben we op de hondjes van mijn neefje gepast. Zij waren, samen met Dientje, de oppassers. Ik zat bij de voordeur op de oprit omdat je daar nog iets lekker buiten kon zitten tot een uur of 2. En dan kwamen ze één voor één bij me liggen.



Tijdens het eten wist ik ook waar ze waren. Onder de tafel, stel je voor dat er iets valt.

Dan de naaimachine. Toen mijn Ben zei dat ik mijn handen moest ontzien, was de stap niet zo moeilijk. Dus ik heb een nieuwe naaimachine. De oude zou worden ingeruild, maar die wordt uiteindelijk overgenomen door mijn zwager. Hij blij, ik blij.
Ik heb de Bernina 570QE gekozen. Ik heb nog wel even gedacht aan de 770QE, maar dat vond ik toch wel erg veel geld.

Hier zie je het verschil met mijn oude.

Ik ben dus een beetje aan het experimenteren met de voetjes, steken, etc.. Wat restjes genomen en scraps gemaakt.

Deze 3 heb ik gemaakt. Met verschillende Quiltsteken.

In het weekend een begin met een Maantasje gemaakt.

Voor mijn vertrek naar Duitsland kreeg ik van mijn vriendin deze Quiltcountry

Ze had nog meer meegenomen en die heb ik nu ook.



Inmiddels was de Quiltmania gekomen, dus ik was onder de pannen. Haha. Mooie quilt op de voorpagina. Vandaag zag ik op de blog van Kleine Vingers dat Aurora hiermee bezig is.

En tussen alle dingen, afleidingen door is mijn Winterse Hexjes Top klaar.

Hier ligt hij in het gras en moet de rechterkant nog worden voorzien van blauwe hexjes en de rand.


Afgelopen weekend ontdekte ik dat ik met mijn I-pad geen reactie op iemands blog kreeg. Toen ging ik wat blogs nakijken waarvan ik zeker wist dat ik er op had gereageerd en zag mijn reactie niet. Ik heb ook geprobeerd te reageren op mijn eigen blogs en dat lukt niet of via een omweg. Maar toen ik dat probeerde bij iemand anders, kwam mijn reactie ook niet te voorschijn. Ik heb ontdekt dat ik niet ingelogd sta zodra ik een blog uit de leeslijst aanklik. Ik heb alles, voor zover ik het weet, gedaan om het goed te krijgen, maar met I-pad lukt het niet. Op mijn laptop is het geen probleem, kan ik reageren. Maar ik gebruik de I-pad meer dan de laptop, dus vind ik dit vervelend. Mocht er iemand zijn die een oplossing weet? dientjedini@gmail.com

Groetjes,


Dientje

5 opmerkingen:

  1. Wat zijn je winterse hexjes mooi. Veel plezier met je nieuwe naaimachine.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige steken maakt je nieuwe naaimachine! En wat zien de tijdschriften er verleidelijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik las net op een blog dat iemand niet kon reageren op blogs door de cookie instellingen op haar computer, toen moest ik aan jou denken. Hoe het precies zit weet ik niet maar misschien kun je hierover iets vinden op het internet. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je winterse hexjes quilt is prachtig geworden. Fijn zo'n nieuwe naaimachine.
    Ik heb het zelf ook gehad dat ik wel via de laptop kon reageren, maar niet via de pc. Inmiddels lukt dat ook weer, maar waar het aan ligt is me niet duidelijk. Er zijn er veel die daar last van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kom erachter dat ik weer wat berichtjes heb gemist van je. Je staat niet in mijn leeslijst via dashboard, wel in de rij van blogs die ik volg..
    Wat een bewaking met die honden, je voelde je wel super veilig zeker?
    Lachen dat je man je moest aanmoedigen om die prachtige naaimachine te kopen. Een aantal jaren geleden ging het hier net zo. Maar ik weet zeker dat jij hem meer gaat gebruiken dan ik! Prachtige quiltsteken zeker... en ook zo'n mooie dubbeltransportvoet?
    Lekker zo'n stapel bladen vol inspiratie...

    BeantwoordenVerwijderen