donderdag 25 juli 2019

Allerlei bezigheden

Wat heb ik sinds mijn vakantie allemaal gedaan.
In mijn vakantie kreeg ik last van mijn linkerduim, triggerduim. Omdat ik dit kende van mijn rechterduim heb rustiger aan gedaan met handwerk. Fixeren van duimgewricht en een brace (heb ik hier niet aan) maakt dat ik wel kan patchen. Het naaien van stof rond de kartonnetjes gaat moeizaam. Ik ga een stempel kopen.

In alle rust verder hexen aangenaaid. Schiet aardig op. Rechts onder de bloemenrand aannaaien, dan een rij lichtblauwe en donkerblauwe langs de hele rechterkant. Dan nog bies langs onder- en rechter zijkant. Ik ben er nog steeds trots op.

Tijdens de tour patchen aan de Carousel.

Ben nu de puntjes rand aan het naaien.

Waar zit Dientje op te wachten?

Op onze vrienden die terug komen uit Frankrijk en zij hebben meegenomen? De Quilt Country voor mij. Die gaat mee naar Duitsland waar we gaan oppassen.


We passen op Yerkie, 14 jarige Chiwawa,

En Woezel, 3 jaar Pekinees

Woensdag met Woezel en Dientje door Gildehaus gewandeld.



Vrijdag naar Lohuis-Tijhuis in Oldenzaal geweest en lapjes gescoord.

Zaterdag boodschappen gedaan en een gebakje gegeten op de verjaardag van mijn neefje.

Felicitatiegroet aan de baas.

Maandag naar Enschede geweest, want ik wilde kijken bij Schuring Naaimachines. Wil ik wel, wil ik niet een andere machine met meer arm ruimte. Mijn machine is ongeveer 30 jaar oud, maar doet nog goed.

Maar deze lijkt mij ook wel wat. Dus gekeken naar deze machine en een demo gehad. Tja en nu ...

Verder heb ik veel gelezen, o.a.

De Zahir nog niet uitgelezen.

Drie delen van de 7 Zusters, ben bezig in Parel. En dan Maan nog

Nog een paar dagen en dan weer naar huis. 

Groet,


Dientje

9 opmerkingen:

  1. Leuk verslag en wat leuk dat je nog naar Lohuis-Tijhuis bent geweest. En prachtige lapjes gescoord!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt mooie werkjes onderhanden, je hexjes zijn prachtig. Lekker veel en mooie lapjes gevonden. Jammer van je duim, beterschap!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De hexagon quilt wordt mooi, hoop dat je ondanks je zere duim wel verder kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, jij verveelt je ook nooit denk ik... Wel oppassen met die duim hoor. Het zou een straf zijn als je die een poosje niet mag gebruiken.
    Die boeken zijn mooi hè...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie hexagonnen quilt. Wel vervelend die duim. Zelf stempel ik. Dat naait op zich ook heel fijn. Wat leuk dat je door hondenoppassen ook naar Duitsland gaat. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig wordt jouw hexagonnen quilt! Sterkte met je duim, en dat oppassen op dat hondje is bepaald geen straf als ik dit zo lees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oppassen was bepaald geen straf. Lieve hondjes en rustige omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vervelen doe ik me niet snel. Dan ben ik ziek.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n triggerduim, gaat dat vanzelf over?

    BeantwoordenVerwijderen