maandag 22 juni 2020

Barn Dance

Jaren geleden heb ik het patroon Barn Dance van Ellie’s Quiltplace gekocht. En nog niet gemaakt.

Anderhalve week geleden kreeg ik een mailing van Quiltshop Leur. Zij hadden een nieuwe stof binnen gekregen: Barn Dance by Missy Carpenter.
Zou ik de Barn Dance maken met Barn Dance stof?
Na enige discussie met mijzelf besloten om deze stof te kopen.
Ook stof voor achtergrond besteld.

Woensdag kwam het pakket.

Wat een genot om uit te pakken.

Er zat een leuk hart in. Ik krijg alleen kriebels van het fluweelachtige materiaal. 

Er zat ook een stof snoepje bij, rechts boven.

Dit zijn de stofjes, prachtig.

De achtergrondstof, advies van Monigue Storms van Quiltshop Leur.

Verder ben ik druk met snijden van lapjes voor Ragtime quilt. Ik had een plan gemaakt van de stoffen die ik wilde gebruiken. Toen bleek dat ik van sommige stoffen te weinig had, grr. Dus herschikken, kleuren eraf, kleuren erbij.
Dit was het 1e plan. Van de 2e geen foto gemaakt.

Knippen en los tornen.

Deze broek had op sommige plekken dubbele stukken. Dit los gemaakt en zie het kleurverschil.

Zondag de werkplek tijdelijk verplaatst.

Verder ben ik in de tuin bezig geweest, onkruid groeit lekker. Om er later lekker van te genieten.

Onze keuken is bijna 29 jaar oud. Van de kookplaat kan ik 1 pit niet meer lager zetten. De koelkast doet het nog, maar krijgt ook kuren. De mandje van de vaatwasser vallen uit elkaar en van de week kwam de bovenste sproeier al naar beneden. En dan heb ik ook nog een losse vriezer van zeker 32 jaar. Dat is dus reden genoeg om naar nieuwe apparatuur te kijken. We vinden het niet nodig om een hele nieuwe keuken te nemen. 
Dus vorige week naar de plaatselijke witgoed winkel geweest, ter oriëntatie.

Zaterdag vrienden geholpen een nieuwe lamp op te hangen. Geen kwestie van even doen, maar het is gelukt.

Zou haast vergeten dat er ook nog aan de Carousel gequilt wordt.

Geen verveling aan deze kant, haha.


Groet,


Dientje

4 opmerkingen:

  1. Oh, wat een prachtig pakket en alles zo mooi en leuk 'aangekleeed', echt een cadeau voor jezelf!
    Wat doe je tuin het goed! Onvoorstelbaar dat ie nog maar pas is aangelegd...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik verbaas me ook elke dag weer over de tuin. 2 maanden ligt die er nu in. Geniet van ontluikende planten, wat al uit gekomen is en wat er in knop staat.

      Verwijderen
  2. Heerlijk zo een mooi pakket, leuk om een poosje naar te kijken en van te genieten. Rare wezens zijn wij toch.:-) Leuke quilt om te maken the Barn dance. Ben benieuwd naar je ragtime. Succes met verder afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen