maandag 8 juni 2020

Allerlei

Zondag bij mijn zwager en schoonzus in Oldenzaal geweest. 
Samen gewandeld naar de Natuur/Milieu/Educatiecentrum / Kinderboerderij de Höfte op de Essen. Er was veel jongvee, dit niet gefotografeerd. Bij een watertje was een Kievit met 2 jongen. Met mobiel geprobeerd dit te fotograferen. Je moet de foto uitvergroten om het jong te zien. Schuin, links boven moeder kievit, tussen de stukken hout zit 1 jong. De andere verstopte zich in het bosje op de voorgrond.

Op een sterk ingezoomde foto valt alleen de oude kievit goed te zien, maar is te slecht geworden.

In dit gebied is ook een Heemtuin. In de tuin en er omheen staan o.a. orchideeën in bloei.







Dat was genieten.

Waar ik ook van geniet is de ene Helleborus in de voortuin en nog in bloei staat.

Afgelopen week werd er weer aandacht besteed aan het waterverbruik. We hadden het wel eens eerder over een regenton gehad, maar nooit iets mee gedaan. Maar na de reportage over waterverbruik hebben we woensdag een regenton aangeschaft. De deksel is verdiept, daar kunnen planten in. Ik had nog een paar neppers en die er zolang in gezet.

Zaterdag in de middag was hij vol, 200 liter.

Van de buurvrouw kregen we deze plant, Mandeville, als dank.

Voor het achterste terras 3 Salvia 'Hot Lips' gekocht. In het najaar zoeken we een plekje in de tuin.

Ik had ze al eens voorbij zien komen op internet, nu ook bij mij in de straat: quilt met krijt.

Een neefje vroeg eens of hij spijkerbroeken voor mij moest bewaren. Hij had ergens iets gezien wat gemaakt was van Denim. Ik had zelf een stapel bewaard omdat ze kapot waren. Bij het opruimen van de kledingkast vond ik nog meer. Dus dacht ik maar een Ragtime quilt te maken. Dus Denim en katoenen lapjes gesneden, 15x15 cm. Het stofje met blouwe stip is een blouse van mij geweest. Een stuk van de sluiting genomen.

Alvast wat genaaid. Ik weet niet of het zo blijft. Ik heb nu een katoenen lapje op Denim en daarnaast 2 lapjes Denim op elkaar gelegd. Ik weet niet of ik Denim genoeg heb.

Zondag nog een stapel spijkerbroeken mee gekregen van mijn nichtjes en schoonzus.

Ik kan weer verder, haha.

Groet,


Dientje

6 opmerkingen:

  1. Mooi gebied om te wandelen lekker rustig. Een regenton is altijd fijn om te hebbenen was nu mooi op tijd toch zomaar 200 liter water dat ben je ook redelijk snel weer kwijt voor de planten. Nieuw project gestart altijd leuk om te frobbelen. Succes met het uitdenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie heemtuin, veel te zien daar. Oh dat je helleborus nog steeds bloeit, dat vind ik zulke mooie planten. So h`, wat een stapel spijkerbroeken, jij hebt weer genoeg te doen. Ragquilt staat ook al lang op mijn verlanglijstje, van flanel, heb al twee flanellen charmpacks bewaard, plus nog wat lapjes en paar meter lichtblauwe flanel. Maar of het er ooit van komt….

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo heb ik er ook nog een paar op mijn lijst staan, haha. De Ragtime kwam er nu aan door opmerking neefje en het opruimen van de kasten. Dan is het wegdoen of er wat mee doen.

      Verwijderen
  3. Mooie heemtuin, nu herken ik de gevlekte orchis op jouw foto. Fijn zo'n regenton en snel gevuld. Mooie nieuwe planten heb je op je terras.
    Leuk project met de spijkerbroeken. De kunst ligt op straat, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie hebben een mooie wandeling gemaakt, bij ons viel er nog best wat regen verspreid over de dag. En onze regenton is dan ook helemaal vol. Handig hoor, zo'n ton... We gebruiken het water altijd voor de plantjes. Wat heb je nu heerlijk veel spijkerbroeken! Een uitdaging om daar mee te quilten...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het valt me wel tegen wat je uit zo’n broek aan lapjes kunt halen. Moet nog bedenken of ik doorga zoals ik het bedacht had: 2 lapjes denim tegen een lapje denim en katoen. Lapjes zijn 15x15, met 2,5 zoom.

      Verwijderen