maandag 29 juni 2020

Spijkerbroeken

Deze week veel gedaan en weinig foto's gemaakt.

Maandagochtend weer naar de wit-goed winkel voor de keukenapparaten. Ik had in het weekend voorwerk gedaan en wist dus wat ik wilde. Van enkele apparaten had ik meerdere typen / merken uitgezocht en de adviezen uit de winkel zouden de doorslag geven.
2 Uur later hadden we alles besteld. Alle keukenapparaten worden vervangen, behalve de magnetron. Nu wachten op de levering.

Toen gingen we de bijkeuken opruimen. We hebben beter ingeruimd, doos met spullen voor de stort. Ook voor een kennis van vrienden een doos met oud ijzer. Wat er ook allemaal niet bewaard wordt. Tandwiel van een fiets die al 30 jaar weg is, een voordeurslot van de voordeur die al 20 jaar geleden vervangen is. Het is nog niet klaar, maar nu het koeler wordt gaan we verder.

Tussen alle bedrijven door heb ik lapjes van 15x15cm gesneden uit de spijkerbroeken. Ik dacht dat ik genoeg had, maar moet er nog heel wat bij maken. Ik had de setjes denin/katoen geteld en 1 achterkant lapje gerekend. Maar er moeten er 2 achter, haha. In plaats van over had ik tekort.
In de keuken alles uitgelegd.
5 Rijen. Deze foto kan ik niet draaien.

12 Rijen. Meer kon ik niet uitleggen ivm de ruimte.

Maar de 20 rijen liggen nu te wachten op de naaimachine. 
Eerst nog even wat spijkerbroeken korter maken.

Mijn Shades of Summer liggen weer naast mijn stoel als ik wil patchen.

Van mijn nicht een aantal E-boeken gekregen. Met deze ben ik begonnen.

Het weekend begonnen met een drankje en uithalen van lapjes die ik nu niet ga gebruiken in de Rag quilt.

En een blik op de tuin.


Fijne dag,



Dientje

3 opmerkingen:

  1. Dat is een tegenvaller als je lapjes te kort komt, maar gelukkig met afdankspijkerbroeken kom je er wel. Hij wordt erg leuk met dat kleurverloop. Wat zal je genieten van je tuin nu alles zo mooi groeit en bloeit, je hebt er prachtig zicht op. Gek he, dat die rommel waar je niks aan hebt zo oploopt. Dat boek heb ik ook gelezen, zijn mooie verhalen en leest lekker weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaat er veel spijkerstof in zitten zeg... Maar gelukkig kun je daar altijd wel aan komen.
    Jullie zijn goed bezig! Opruimen, vernieuwen... Echt lekker om overal eens doorheen te gaan.
    Wat een gezellige tuin! Heerlijk om daar aan je tafel te zitten en bezig te zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie zijn er druk mee. Fijn dat je ook nog tijd vindt voor de lapjes en het lezen. Mooi overzicht van de lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen