maandag 15 juni 2020

Carousel

Inmiddels heb ik 3 blokken gequilt, nr. 5, 8 & 9. Blok 8 & 9 ook al aan elkaar genaaid.

Naad aan de achterkant.

Zondag op de tuintafel de kleuren uitgelegd voor de Denim Ragtime Quilt. Al een tekening gemaakt van waar wat komt. Ik heb geen blauwe denim genoeg en ga dit combineren met andere stoffen / overhemd. Komende dagen maar weer snijden en naaien,

Ook zijn er inmiddels 2 nieuwe rijen van de Bernina Sugaridoo QAL, mei en juni. Die moet ik ook nog voorbereiden.
Mei is met halfronde vormen. Je kunt kiezen uit een vaste maat of verschillend van vorm, zoals op de foto.
foto Bernina Blog

Juni heeft als naam: gemaaid gras. Ook hier zijn 2 mogelijkheden: recht horizontaal en verticaal.
foto Bernina Blog

Of scheve banen.
foto Bernina Blog

Nog even een blik op de tuin. De Fuchia's doen het goed.

De gele Akelei heeft zijn tijd gehad en begint zaad af te geven.

De Salvia's doen het mooi.

Het is genieten. Er staat al veel in knop.

Onderstaand plaatje zag ik op de Facebook pagina van Lynette Anderson.

Groet,


Dientje

6 opmerkingen:

  1. Je tuin wordt prqchtig, wat groeit het tich snel. De fuchsia is een dankbare plant. De caroussel wordt mooi, leuk doorgequilt. We zien je keuzes wel van je bernina sal. Op een ander blog naaide ook iemand een quilt van spijkerstof die haalde ze voor weinig geld bij de kringloop. Succes met de voorbereiding. J

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had ook ergens gelezen over spijkerbroeken kopen bij de kringloop. Ik ga binnenkort kijken. Nu probeer ik wat te maken met wat ik heb.

      Verwijderen
  2. Oh..., ik begin maar met je tuin... wat een groei en bloei! Dat is echt genieten..
    De Caroussel is totaal iets anders dan de Ragtime Quilt, maar ik vind het allebei leuk. Gaaf, die thema's...!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig quiltwerk. En wat leuk om te zien hoe goed de tuin het doet na alle veranderingen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat verandert het nu snel in de tuin. Het ziet er prachtig uit. Geweldig, die zakken met fuchsia's. De Carousel wordt mooi en leuk die Bernina rijen. Misschien een oproepje voor de spijkerbroeken in de familie app? Hier zijn de kringloopwinkels gesloten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb al een hele stapel gekregen van neef, nicht, schoonzus. Ik denk met mijn plan een heel eind kom. Is geen quilt voor op bed, kan dus misschien iets korter en smaller. Kringloop Het Goed in Deventer is open. Weet niet of er aangepaste tijden zijn.

      Verwijderen