woensdag 23 september 2020

Kring van Dorth, Rondje Dortherbeek

Woensdag 9 september heb ik nieuwe wandelschoenen gekocht bij René Vos in Gorssel. Daar kom ik al jaren en slaag altijd.

Daarna zijn we naar Huize Dorth in Kring van Dorth gereden om een wandeling te maken. We kozen voor een rondje Dorther Beek, 9 km. deze wandeling staat niet op de kaart.

Hup, het bos in.

Er was al gewaarschuwd voor stormschade.



We moesten een stukje langs de weg van Bathmen naar Gorssel.

De mais krijgt al mooie kolven.

De pas er in.

Op een gegeven moment kwamen we langs een wei waar gemaaid werd. Er liepen daar 4 ooievaars. Als de boer er aan kwam, liepen zij weg en terug. prachtig gezicht.

Op de achtergrond Huize Dorth.

Meer ingezoomd.

Hé, daar zijn ze weer.


Hier kronkelt de beek door de wei.


We kregen geen genoeg van de ooievaars.


Hierna was het zoeken naar de weg en het begon al te schemeren. Daar waren we zo druk mee, dat ik geen foto's meer gemaakt heb. 

We hebben ruim 2 uur gewandeld door het zoeken en af en toe stoppen voor Dientje. Was een aardige wandeling. Liepen voor mijn gevoel teveel op verharde wegen, met een paar drukke stukken.

Groet,


Dientje

3 opmerkingen:

  1. Prachtige wandeling! En meteen op je nieuwe stappers gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat leek me de goden verzoeken, direct nieuwe schoenen aan, haha. Eerst maar een paar keer mee gelopen.

      Verwijderen
  2. Heerlijk zo een mooie wandeling op goede schoenen dat loopt echt lekker.

    BeantwoordenVerwijderen