maandag 28 september 2020

Workshop

Vrijdag heb ik een workshop Free Motion Quilten gevolgd bij Babette van Hattem
Donderdag naaimachine schoongemaakt, drupje olie en inpakken. Na veel wikken en wegen ook de quilttafel ingepakt.

De workshop was bij haar thuis in Hengelo en we waren met 3 deelnemers.
Het was hard werken en heb weinig foto's gemaakt.
Krabbeltjes van randjes die gemaakt werden.


 Babette deed om en om een stukje voor op werkstuk van deelnemers. Hier moesten we bloemetjes maken.

Ik was 's morgens door mijn Ben afgezet en hij ging naar zijn broer in Oldenzaal. Ik had afgesproken dat ik om 15.30 uur opgehaald zou worden. Omdat het al bijna tijd was heb ik van de 1 na laatste rand een proeflapje gemaakt. Het roze lapje rechts onder. Het laatste randje wilde Babette nog op mijn werkstuk doen, maar mijn garen was bijna op. Dus heeft zij dit ook op een proeflapje gedaan totdat spoeltje leeg was.

Even dichterbij. De lap lijkt wel grijs in plaats van donkerblauw. Ik heb de foto een paar keer opnieuw gemaakt met ander lichtomstandigheden, maar het blijft grijs.

Nieuw garen besteld en dan wordt het werkstuk afgemaakt.
Het was gezellig en leuk om te doen. Ik ga nog bedenken hoe ik het ga gebruiken.

Fijne dag,



Dientje

4 opmerkingen:

  1. Dat was een leuke en leerzame dag. Mooie manier van quilten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat je geen foto's gemaakt hebt is een goed teken. Ben je lekker druk bezig geweest. Het lijkt me heel intensief. Goed dat je het gedaan hebt. Succes met oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je zo'n workshop bezoekt, dan dòe je het tenminste... Je hebt weer leuke nieuwe dingen uitgeprobeerd en we zien ze vast een keer terug in je mooie quilts!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om zo’n workshop te volgen. Geeft vast weer veel inspiratie om in een quilt te gaan gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen