maandag 21 september 2020

Veel gedaan

Deel 11 van de Bernina-Sugaridoo QAL kwam uit. Dat betekende dat ik nog 3 rijen had liggen. Omdat ik van 1 een gordijn wil maken ben ik begonnen met meten. Volgens de berekening zou ik aan de 8 rijen die ik klaar heb, genoeg hebben. Dus maar begonnen om ze even breed (voor mij lang) te maken en met een strook aan elkaar zetten. De eerste 3.

Even kijken hoe ik de andere er aan naai.

Nog een keer passen of rij 8 er wel aan moet. 

Toch rij 8 er aan.

Met goedkeuring van Dientje.

Nog een keer voor het raam, is niet de definitieve plek.

De andere QAL ga ik wel met alle banen doen. Ook hier moet ik nog 3 rijen doen. Deel 11 maar eerst. Het begin.

Een hulpblok getekend, want ik heb allerlei resten gebruikt.

Binnendeel van het blok.

De tussenfasen niet gefotografeerd. Ik moet nog 2 blokken afmaken.

Van de Carousel heb ik blok 4 ook gequilt. Blok 5 was al klaar. Buiten in de zon alles op maat gesneden,  gespeld en genaaid. En klaar.

Met blok 6 begonnen te quilten.

Nog even een rondje tuin. Uitgebloeide struiken gesnoeid, hopen op een 2e bloei.Wat Asters op een vaasje gezet, anders zouden ze in de ton zijn beland, haha.

Achtertuin.



Voortuin.



Komende week ga ik verder met de QAL en de Carousel. Vrijdag ga ik naar een workshop Free Motion Quilten bij Babette van Hattem. Dus genoeg te doen.


Groetjes,



Dientje







4 opmerkingen:

  1. Wat zijn de planten in jouw tuin goed aangeslagen! Wij hebben ook een nieuwe tuin, maar de groei is veel kariger. We hadden ook wat bedenkingen bij de grondverrijking. Terwijl het toch een goed bekendstaande hovenier was. Dus nu zelf verrijken. Bij jullie lijkt dat wel goed gedaan te zijn.
    Je quiltwerk is erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor het compliment. Voor het planten is er compost op de aarde gestrooid en later een bioproduct ter stimulering van het bodemleven. Dit bioproduct hebben we na 2 maanden nog een keer gestrooid. Tot half juni dagelijks gesproeid en daarna om de dag. Vanaf augustus alleen wanneer het te droog werd. Ik denk dat 5% niet is aangeslagen. Na de 1e bloei is er ook nog wat verdwenen. Sommige planten zijn wel gegroeid maar hebben geen bloei gehad, phlomis. Van de Kogeldistel en kaardebol hebben er 1 van de 15 (per soort) bloei. Magnolia had nog blad toe die er in werd gezet, maar is inmiddels (ondanks water geven) zo dood als een pier. We zijn erg blij met de tuin en de bloei en plantenkeuze. Groet, Dientje

      Verwijderen
  2. Tjonge, wat ben je lekker op dreef met je quilts! Je weet van geen ophouden, denk ik.
    Je tuin is zò sfeervol! Wat gezellig allemaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker bezig geweest, soms zit je in een goed flow en gaat het als vanzelf. De carrousel wordt erg leuk met die kleurtjes. En je tuin ja een plaatje. Veel plezier op de workshop.

    BeantwoordenVerwijderen