woensdag 21 oktober 2020

Allerlei

Op de blog van Mieke Quilt las ik haar belevenissen over het zwemles en zwemdiploma. Ik heb niet zo'n mooi verhaal, maar wel een verhaal.
Ik heb mijn zwemdiploma gehaald en het Castorbad in Hengelo (ov). Het Castorbad was één van de kleigaten van Steenfabriek Rientjes. Het was een natuurbad, de vissen zwommen in het diepe bad om je heen. Aan het begin bij de badhokjes kon je nog staan. Brr, blubber tussen de tenen. Tijdens het afzwemmen had ik een badmuts op, wat had ik een hekel aan die dingen, die verschoof tijdens het zwemmen. Tijdens de rugslag zat die badmuts mij in de ogen. In het ondiepe deel ging ik staan om de badmuts weer goed te doen. Wie de foto ooit gemaakt heeft weet ik niet. Mijn diploma heb ik wel gekregen.

Kamerruil.
Mijn naaimachine staat eigenlijk te hoog en de tafel waarop hij staat is eigenlijk veel te klein. Daarom wil ik een andere tafel. Gekeken naar SewEzi. En op Pinterest naar zelf een tafel maken met een uitsparing voor de naaimachine. Het gaat meestal om een Ikea tafel. Toen kwam ik op de site van Ikea ook een zit-stabureau, in hoogte verstelbaar, tegen. Dat lijkt mij wel wat.
foto van Ikea

De kamer waar mijn naaimachine staat is niet zo groot. Met een beetje passen kan er voor het raam een tafel/bureau van 1.20 m. in. Links van de deur is ook nog ruimte.

Buiten het fietsseizoen heeft mijn man zijn racefiets op de andere kamer staan. Die is ruimer. Hij stelde voor om van kamer te ruilen, er kan dan ook een tafel/bureau van 1.60m in. Dus zijn we aan het opruimen, moeten er dingen nu echt naar de kringloop of stort. Op deze kamer heb ik ook een lege wand tot mijn beschikking, dus.... een designwall. Kan me niet snel genoeg gaan, haha.

Als we dan toch bij Ikea gaan kijken, heb ik nog meer op mijn lijstje staan. Bijvoorbeeld een roltafel.
foto van IKEA

Leuke dingen om te doen. Jullie horen nog wat het resultaat is.

Fijne dag.



Dientje



3 opmerkingen:

  1. Tja, dat zwemmen vroeger was geloof ik echt wel anders dan tegenwoordig.
    Wat heerlijk dat je een grotere kamer krijgt. Je hebt toch nooit ruimte genoeg hè. Zo’n tafel lijkt me ideaal en dat karretje is echt super.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan mij jouw opwinding voorstellen. Zo leuk een kamertje inrichten voor jezelf. Als het kan nog een fijne stoel erbij in waar je lekker even kunt zitten om in quilttijdschriften te bladeren. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto en verhaal van jouw herinneringen aan het zwemmen. Wij hadden wel een zandzwembad, maar vissen zwommen daar niet.
    Mooie oplossing jullie kamerruil. Wel een hele verhuizing nog. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen