maandag 5 oktober 2020

Rommel week

Deze week flink aan het rommelen geweest. 
Zondag was ik bezig met de Bernina QAL toen eerst de begindraad in het spoelhuis werd getrokken en ik na veel gedoe de draad eruit kreeg. Vervolgens knapte er een naald, gelukkig kon ik alle stukjes vinden. Toen ik verder wilde naaien een raar geluid, nee hé, ook dat nog. Maar gestopt en 's avonds nog eens geprobeerd. Gelukkig geluid was al een stuk minder.
Maandag de rij waarmee ik bezig was afgemaakt.



En op lengte gemaakt plus de tussenrij eraan gemaakt. 4 Rijen zijn zover af.

Inmiddels is de laatste deel, rij 11, ook verschenen. Hier een overzicht hoe het er uit komt te zien.

Ik heb nog steeds moeite met de ronde vormen van rij 6 en rij 10. Ik heb besloten hiervoor een alternatief te nemen. Ik ga komende tijd een voorbeeld maken.

Wat betreft de naaimachine. Maandag toch maar even gebeld en een afspraak gemaakt voor afgelopen donderdag. Ik bleef een geluidje horen en was er niet gerust op. Het euvel: een draadje van ongeveer 3 cm op een plek waar ik niet bij kon komen. Gelukkig geen grote reparatie. 

Ik volg Sylvia Kaptein via haar blog en de Bernina Blog. Ze plaatste op 25-9 een stuk over herfstversieringen. Onder ander dit Quiltje/Schilderij.
foto van Sylvia's Blog

Ik vind deze zo leuk dat ik het patroon opgevraagd heb. Dus weer in de voorraad resten gedoken en alvast wat klaar gelegd.

Daarna alle bakken met stofjes maar weer eens opgeruimd, geen foto's gemaakt. Ik had wel het hele bed vol liggen, haha. Moest dus wel direct weer opgeruimd worden, anders was het zo krap slapen.

De tuin was ook aan de buurt. Met de Hovenier de najaars werkzaamheden besproken. Binnenkort wordt het grove werk gedaan. De Magnolia gaat er uit, is dood, en wordt vervangen door een Hibiscus.

Asters gesnoeid voor de 2e bloei. Hier een begin.

De andere foto's komen nog.

Ik wilde al een tijd notenbrood bakken, maar elke keer was er wat anders. Dinsdag moesten we op een pakketje wachten en toen er maar 2 gebakken. Heerlijk.

Zaterdag toch maar een mondkapje gedragen bij het boodschappen doen. Het viel me op dat er diverse mensen waren die er één droegen. Ik was alleen thuis en na alle zaterdagse bezigheden heb ik er een aantal genaaid. Ik had een oud dekbedhoes gebruikt. Het materiaal was wat slap, dus het naaien was niet zo prettig. Ze voldoen aan de eisen, maar ik ga er nog een aantal maken van een wat steviger stof.

Op Facebook volg ik een groep over Hengelo (ov). Iemand reageerde hierop en blijkt een achternicht te zijn. Daar kun je dan behoorlijk druk mee zijn. Foto's, stamboom, andere genealogische gegevens opzoeken en uitwisselen. Dit is een foto van onze overgrootmoeder Aaltje met haar kleindochter Alie (mijn tante).

Zo zijn de dagen weer lekker gevuld.

Groet,


Dientje




 

3 opmerkingen:

  1. Ja, jouw dagen zijn zeker lekker gevuld! Ik verbaas me er iedere keer weer over wat je allemaal voor elkaar krijgt in een week.
    Gaaf als er zo'n oude foto opduikt! Dan komen er weer veel herinneringen boven.
    Ik las het over je naaimachine en dacht meteen 'oef, laat er naar kijken...', maar gelukkig deed je dat ook. Wat een mooie kunstzinnige quilt wordt de Bernina. Maar ik snap ook dat je voor dat herfstquiltje viel! Veel appliceren, denk ik..
    Die tuin; ja, dat kost veel tijd en moeite. Ik moet er ook nog een keertje goed doorheen, maar ben nog druk met onkruid in het grind en tussen de bakstenen.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, zondagswerk is niet sterk zegt mijn moeder altijd. Het lijkt dus wel zo met de naaimachine. Gelukkig viel het mee. Mooie baan van de Bernina.
    Jammer van de magnolia, maar een hibiscus is ook mooi. Hopelijk gedijt die beter.
    Het brood ziet er heerlijk uit.
    Leuk dat je via de facebooksite in contact bent gekomen met familie.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de quilt echt enig worden. Ben heel benieuwd hoe het verder gaat. Die ronde vormen zijn zeker lastig, maar het gaat je vast lukken.
    Dat notenboom ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen