maandag 12 oktober 2020

We gaan gewoon door

Met alle projecten.
Nieuwe rij, laatste van de QAL, voorbereid.

Begonnen met de alternatieven voor de rijen, 6 en 10, met de ronde vormen. Hier nog een keer het schema zoals het eruit komt te zien.

Ik denk dat ik deze voor rij 6 ga gebruiken.

En de Bow Tie voor rij 10. Zonder sashing.

Met sashing.

Heb nog even tijd om te bedenken welke van de 2 het zal worden.

Omdat we nu vaker mondmaskers willen gaan dragen, maakte ik er een paar voor mijn man. Hij vond ze niet lekker zitten, teveel gapen bij de neus, etc. Hier geen foto's van. Op internet gezocht naar andere modellen. Ik kwam op Oonaballona terecht.  Alleen om de video zou je de mondmaskers gaan maken,
Eigenlijk heel eenvoudig patroon. Er een aantal gemaakt en mijn Ben is tevreden. Had nog Batikkatoen liggen.

Dinsdag naar Lochem geweest, onze vrienden uit Zwitserland waren in NL. Hun zwager was overleden. Zij hadden behoefte aan wat afleiding en wij konden zo afscheid nemen van hun zwager. Na een korte wandeling naar de Lochemse Berg gingen we lunchen in het centrum. Heerlijk broodje gegeten, weet niet meer hoe het heette. Het was iets met 2 groentekroketten.

Man en vriendin hadden gemberthee. Men was niet karig met de de gember.

Maar het was heerlijk.

Inmiddels was mijn bestelde naaigaren ook binnen. Kan ik de proeflap Free Motion Quilten afmaken.

Ik had het garen via Het Kleinvak in Schalkhaar laten komen. Daar zag ik ook deze pakketjes voor het maken van kleertjes voor een Baby Born pop. Mijn achternichtjes hebben zo'n pop, dus er 2 meegenomen. Ook maar 2 scharen, garen en naalden heb ik nog wel. Ze zouden in de (Duitse) herfstvakantie naar Nunspeet komen. Dan kon ik ze mooi helpen met de knip- en naaierij. Helaas door alle Corona perikelen gaat dit niet door. Dus bedenkt ik nog een andere gelegenheid voor dit project.
Er is een hele serie van deze kleding.

Deze 2 heb ik genomen. De linker staat op de foto hierboven helemaal rechts.

Zaterdag kregen nog een mooie bos bloemen. We hadden een tent verkocht voor een klein bedrag en een bloemetje. Laat het tje er maar van af.


En nu op naar een nieuwe week. Afspraak met adviseur, tuinmannen en vrienden die terugkomen uit Frankrijk en in quarantaine moeten. 

Tot de volgende blog.
Groet,


Dientje












4 opmerkingen:

  1. Ja, jij gaat altijd gewoon lekker door. En dat is maar het beste ook, want als je gaat zitten piekeren in deze rare tijd, dan kom je er ook niet uit. Gewoon je zinnen verzetten!
    Leuk om te zien hoe je volgens een uitgedokterd plan werkt aan je Bernina. Het wordt zò mooi!
    De vleeskroketten zien er niet verkeerd uit, en wat veel extra dingen kreeg je erbij...
    Natuurlijk val ik als een blok voor die mooie poppenkleertjes; het ziet er niet al te moeilijk uit. Jammer voor de meiden dat die vakantie niet door kan gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De mondmaskers zullen nog wel even blijven, dus wel fijn om er een paar mooie te hebben.
    Leuk om babybornkleertjes te maken voor de meisjes. Jammer dat ze nog even geduld moeten hebben.
    Prachtig herfstboeket heb je gekregen. Geniet ervan!
    Fijne week en succes met de Bernina.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het al vaker gezegd, je Bernina quilt wordt prachtig. Leuk dat je je niet laat kennen door de ronde vormen maar gewoon een eigen patroontje kiest. Broodje kroket, o wat vind ik dat lekker. Ik kan ze bijna ruiken. Mmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastisch patroon en filmpje van de mondkapjes. Ga het zeker proberen. Heb al diverse soorten gemaakt maar geen enkele voldoet tot nu toe.
    Leuk hoor poppenkleren maken. Onze kleindochter wil geen pop, vorige week, toen ik zei dat oma eigenlijk een pop moest kopen, riep ze nog: mij geen pop, aap in stoel. En plantte aap en poes in de poppenstoel.
    Geniet van jouw mooie herfstboeket.

    BeantwoordenVerwijderen