donderdag 29 oktober 2020

Herfstquiltje

Op de blog van Sylvia Kaptein had ik dit quiltje gezien en het patroon opgevraagd.
foto van Sylvia's blog

Detail.
foto van Sylvia's blog

Ik had al stofjes uitgezocht voor de pompoenen en blaadjes.

De stof voor de ondergrond gekozen. Je ziet het patroon er al doorschijnen.

De patroon delen op vliesofix getekend en op stof gestreken.

En op de stof uitgelegd.


Op de stof gestreken en gedubbeld. Klaar om te quilten.

Nu tijd maken om het vast te naaien en verder te versieren.

Groet,



Dientje





5 opmerkingen:

  1. Ja, dat is een heel mooi quiltje-in-wording! Leuk dat je het patroon kreeg en het lijkt me ook wel eens heerlijk om iets kleins tussendoor te maken. Als ik het goed heb, ga je appliceren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de Bernina blog van Sylvia Kaptein stond dat je het patroon kon opvragen en dat heb ik gedaan. Het is tussen appliceren en vrij borduren met de naaimachine. Nog nooit gedaan, maar volgens Pippi Langkous moet ik het dan kunnen, haha. Het appliceren is Raw Edge, dat betekent langs de naad naaien en verder niet afwerken. De naad kan tzt wat rommelig worden. We gaan het zien.

      Verwijderen
  2. Mooi en helemaal passend voor deze tijd van het jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. piep ooh leuk en die raw-edge vind ik wel heel tof knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een enig werkje. Echt goed passend bij deze tijd van het jaar. En raw edge is goed om hiervoor te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen