maandag 25 januari 2021

Week 2 en 3

Wat heb ik gedaan afgelopen 2 weken.
Natuurlijk waren er nog puzzels om te maken. 
De Vliegshow.

De Elfstedentocht.

Nu alle puzzels opgeruimd of teruggegeven. Het is weer even genoeg.

Maand maart van The Joy's of Life is bijna klaar. Het bijgevoegde zigzagband vond ik niet zo mooi, geelgroene. In mijn voorraad had ik nog groen, maar...

Dat vond ik ook niet zo mooi bij de stof voor de blaadjes.

Bij de maand april heb ik ook nog zigzagband nodig. Daar gebruiken deze twee stofjes voor blaadjes. Ik wacht tot ik naar de winkel kan en kijk naar alternatief. 

Het zijstuk van maart heb ik al geborduurd.

De patroon onderdelen van april al uitgeknipt, nu nog op de stof tekenen.

Mijn Cathedral Windows gaat ook goed. Nog 50 lapjes vastnaaien en dan is de helft klaar.

En dan moet de andere kant nog verder. Voorlopig kan ik nog verder.

Ik had een meeneem werkje nodig en daarvoor heb ik een doosje met blokken voor de Shades of Summer staan. Dit dus maar gepakt en weer een blok klaar.

The Shades of Summer is een patroon van Ellie's Quilt Place. Ik ben fan van haar werk, the Switch en de Carousel zijn ook een ontwerp van haar. Sinds een paar jaar ontwerpt ze ook stoffen, ik maak de Shades of Summer van haar stoffen. Ze heeft nu net de 5e serie uitgegeven. Deze heb ik gekocht om de verzameling compleet te hebben en te gebruiken.

Bij de bestelling kreeg ik dit pakketje.

Vrijdag 15-01 waren mijn man en zijn broer officieel met pensioen. 

Zijn broer was al een paar jaar werkloos en was blij verlost te zijn van de verplichtingen die dit met zich meebracht. Hij solliciteerde veel, hij deed regelmatig werk voor een meubelstoffeerder en werkte als vrijwilliger bij een buurthuis. Dus een feestje met 4 op gepaste afstand.

Vrijdag nog even in de tuin gewerkt en zag deze mooie kleur Helleboris. Zondag was de kleur nog meer naar Lila, prachtig.


Fijne dag.



Dientje


10 opmerkingen:

  1. Mooie Helleboris, eens kijken of die van ons ook in de knop staan. Zag al wel dat de rozen al nieuw leven kreeg. Heerlijk dat je man en zijn broer met pensioen zijn. Kan me voorstellen dat je als oudere nog steeds moet solliciteren dat je gefrustreerd raakt helemaal in deze tijd er worden bijna geen nieuwe oudere mensen aangenomen. Je hebt weer een leuk project van Ellie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nieuwe tijd nu in jullie leven, geniet van het pensioen..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie stofjes zijn dat weer. Felicitaties voor de pensionado's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk hè... dat puzzelen. Wat ben je lekker op dreef met van alles. Jammer dat je niet even in de winkel kunt zoeken naar een bandje. Maar vraag het anders op je blog... er zijn genoeg mensen die veel hebben liggen.
    Dus nu ook je man met pensioen... Sommige mensen moeten daaraan wennen, maar ik heb zo'n idee dat dit bij jullie wel mee valt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Dientje, op de foto staat het mosgroene zig zag band wel mooi hoor.
    Het is een natuurlijke kleur groen.
    Mooi dat jouw man nu van het pensioen kan genieten. Het zal wel even wennen zijn voordat hij in een ander ritme komt en voor jou ook.
    Ik had er wel moeite mee maar mijn man helemaal niet.
    Geniet van het samenzijn.
    Heb ook al een beetje geruimd in de tuin maar de aarde is nog veel te koud. Maar de sneeuwklokjes moesten zichtbaar gemaakt worden, vond ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn man is al 1,5 jaar met pre pensioen, dus het ritme is er al. In de tuin komen al tijden allerlei sprietjes van bolletjes op. De 1e krokus al gespot. Heerlijk om naar te kijken en te genieten.

      Verwijderen
  6. Als je zo'n puzzel van de elfstedentocht aan het maken bent dan hoop je toch op een echte elfstedentocht. Je werkt stug door aan alles zie ik. Zijn je man en zijn broer een tweeling? Helleborus vind ik ook een mooie plant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, mijn man is 1 van tweeling, lijken niets op elkaar. Helleboris is een prachtige plant. Ik dacht dat we alleen wit/crème hadden, maar we hebben allerlei prachtige kleuren. Zal proberen daar nog een foto van te maken.

      Verwijderen
  7. Wat heerlijk dat je man met pensioen is. Hopelijk gaan jullie er lekker lang van genieten. Wat is het toch leuk om een hele serie stofjes te hebben hè. Daar kun je heerlijk van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag vanmorgen een quote, zoiets van: ik vind quilten heerlijk, maar nog meer om stofjes te kopen. Haha. Heerlijk genieten van de kleuren en motieven. Vroeger had ik dat ook al mijn mijn doos DMC garen. Rare wezens die handwerkers, haha.

      Verwijderen