maandag 8 februari 2021

Nu weet ik weer

Waarom ik verstellen niet zo leuk vind.
De (metalen) rits van mijn jas had kuren. De tandjes kwamen los van elkaar en dan kon het niet meer open en dicht. Met een trucje kon ik het oplossen. Maar toen dit 3x per dag gebeurde, was de maat vol. Ik had nog een rits liggen, waarvoor???. Deze was wel korter dan die in de jas zat, maar dat geeft niet. Er zat een 'dubbele' rits in die ik een stuk naar boven open deed om meer beenruimte te hebben. De jas was van Goretex en van een buitensportmerk. Veel foefjes dus. Ik verdeeld over 3 dagen de rits erin. Kwam ik iets tegen wat ik moest onthouden, dan werd er een foto gemaakt. Zoals dit.

Nieuwe rits klaar. De oude hangt er naast.


Hier kun je het verschil in lengte zien.

Tussendoor de maand mei van The Joys of Life voorbereid.

April is klaar. Op de foto moest ik nog een strik borduren links onder bij het mandje.

En de ramen gaan ook verder.

Van mijn breiwerk geen foto, maar daar wordt ook regelmatig aan gewerkt.

Zondagochtend genoten van de sneeuw, mooie patronen door opwaaien.

Dientje is gek op sneeuw. We namen haar ook altijd mee op wintersport. Ze was dus door het dolle heen.

We gaan nog even genieten van de winter.

Doe voorzichtig.



Dientje


7 opmerkingen:

  1. Ik ben ook geen fan van nieuwe ritsen inzetten, maar je hebt het keurig opgelost. Prachtig die sneeuwfoto's, maar zal toch wel blij zijn als alles weer weg is, maar hoor net dat dat nog wel even gaat duren. Je ramen worden prachtig net als je blokken van de Joy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gedaan en veel geduld gehad. Brrr wat een vervelende klus.
    Gelukkig stond er leuk quiltwerk tegenover.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi dat die reparatie is gelukt. Quilten is toch wel leuker om te doen. Geniet van de sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als er een nieuwe rits in moet, dan haal ik de oude er wel uit, maar laat de naaister er een nieuwe inzetten. Fijn dat je het zelf kunt.
    Van mij mag er de hele winter sneeuw zijn, wel zonder wind en met een zonnetje. Fijn voor Dientje dat ze toch nog in de sneeuw kan spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Verstelwerk niet het leukste werk. Ritsen inzetten of binnenzakken van jassen repareren moet soms maar ik vind het verschrikkelijk werk. Leuke quilt gaat dat worden.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik maak ook liever iets nieuws dan dat ik verstel. Maar ja, zo'n fijne jas verdient wel een nieuwe rits. Ik breng het dan gewoon naar zo'n atelier...
    Gelukkig heb je ook veel leukere objecten van textiel liggen waar je de nodige steekjes aan kunt doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Verstellen is zeker een onprettig klusje. Maar het is je goed gelukt hoor. De blokken zijn leuk. Dat wordt een vrolijke quilt, denk ik zo.

    BeantwoordenVerwijderen