maandag 15 februari 2021

Gevarieerde week

Wat was het genieten van de witte wereld.
Heerlijk uitzicht op de achtertuin.

En de voortuin met allerlei vogels die vanuit de coniferen naar het vogelhuisje vliegen.

De grassen uit de sneeuw.

De wandelingen, dit was donderdagochtend. Zonsopkomst en nevel.


Vrijdagochtend een wandeling langs de bevroren kolk.


Om 8.45 uur een eenzame schaatser.



Genieten was het.

De skiles is de hele Lockdown periode doorgegaan. De 'Indoorbaan' is sinds oktober op het midden terrein van de IJsbaan de Scheg. Dit is een half open Baan en wordt als buitensporten gerekend. Zondag is de sneeuw door het hele gebouw gewaaid en de skibaan zat ook onder. Donderdag ging de skiles ondanks de vorst door. De mat, waar we op skiën, was zo bevroren dat het leek alsof we op de sneeuw stonden.


Woensdag had ik voor de verandering 'Bakdag'. 3 Verschillende caloriearme Notenbroden gebakken. Het smaakt weer goed, de vriezer is weer een stukje voller.

Natuurlijk werd er ook gehandwerkt. Van de Cathedral Windows heb ik deze week geen foto gemaakt, maar het is bijna 3/4 klaar.

Mijn breiwerk is nu zover, foto bij lamplicht gemaakt.

De maand mei van The Joys of Life is zover. Gaat ook lekker.

Bij mijn bestelling vorige maand kreeg ik een surprise pakketje, zie hier. Het is een Ruler Case. 

Ik wilde een karweitje voor de naaimachine. Dus zaterdag al wat voorbereid.

Het is nu zover dat ik het op de naaimachine kan afmaken.


Genoeg gedaan en genoeg te doen. Ik ga me weer vermaken.

Fijne dag,




Dientje


7 opmerkingen:

  1. Misschien ga ik ook wel skiles doen gewoon om er te zijn nu we niet op wintersport kunnen. Oehh de broden zien er goed uit mmmm

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je wel in Deventer gaan skiën of op een buitenborstelbaan. Volgens de docenten zijn de andere indoorbanen gesloten omdat ze echt in een hal zijn. Vanwege de halfopen constructie mag het hier wel. En vanwege andere maatregelen natuurlijk ook: op afspraak, met max 2 tegelijk op de baan (=4 personen in een uur). Links en rechts een op-, afstap.

      Verwijderen
  2. Je kunt toch gewoon niet genoeg krijgen van dit machtige winterweer...
    Jammer dat wintersport er dit jaar niet in zit, maar mijn buurman zei 'kijk,het komt gewoon naar ons toe'.. hij was dan wel aan het schaatsen en niet aan het skiën...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij gaat het nu heel goed met je nieuwe poging van de omslagdoek. Mooi wordt het al. Leuk dat je zo skilessen kunt doen. Hopelijk kunnen jullie volgende winter weer naar de wintersport. We hebben nu in ieder geval ook in Nederland sneeuwplezier gehad. Mooie foto's van jullie wandelingen. Eet smakelijk van de broden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmm heerlijk zien je broden eruit en dan met noten... prachtige foto van de zon over de geknotte wilgen. Het is heerlijk achter glas al die sneeuw maar daar houdt het bij mij mee op. Lekker in vrieskou buiten lopen in de zon vind ik dan wel weer heerlijk. Maar goed het gaat alweer dooien. Op naar de lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie sneeuwfoto’s. Nu is alles weer weg, vind ik eerlijk gezegd niet erg, want voor mij duurde het net lang genoeg. Dat brood ziet er lekker uit. Het zal wel lekker geroken hebben bij jullie. Ik vind de Joys of live prachtig worden.

    BeantwoordenVerwijderen