maandag 9 augustus 2021

Overzicht

Deze week heb ik een overzicht gemaakt van de Klosjes die ik inmiddels gemaakt heb.

Er liggen nog een paar te wachten om genaaid te worden, maar ik mag er nog wel wat meer bij maken. Dus mijn krat met blauwe stofjes gepakt en nog weer wat uitgezocht. Binnenkort maar stempelen.

Ik heb nog geen idee hoe groot ik deze wil gaan maken.

Ook de blokken van The Shades of Summer naar patroon en stoffen van EQP . Ik heb stoffen uit de 1e vier series, samen 60, gebruikt. Zover ben ik nu. Dit is nog niet de definitieve opstelling.

Alle blokken zijn getekend, ik moet nog sashings en cornerstones tekenen. Ook een lekker meeneem werkje.

Deze quilt zou een gordijn voor de voordeur worden, bleef maar liggen. Daarom heb ik het op een laken gespeld om te kijken hoe het evt. zou hangen, en of ik er nog iets aan moet naaien. En welk ophangsysteem het beste is.

Eindelijk ben ik begonnen met het quilten van de Switch. De 1e poging, volgen gekleurde stukjes, werd niets. Te kleine stukjes en teveel naden. Daarna een ronde ruler, Bernina quilten, genomen. Dat wordt het.

Regelmatig is het niet en dat zal het ook niet worden. Ik ben er tevreden mee.

Inmiddels al 12 rondjes gemaakt, ze zijn niet allemaal even duidelijk te zien op de foto.

Op Facebook is net een groep: Pyramide Quilt gestart. Daar werd ik voor uitgenodigd. Het gaat om de Pyramide Quilt van Linda Koenig uit onderstaand boek of Quiltmania 94. De Quiltmania heb ik.
Foto van Quiltmania website

Toch maar een paar stempelmallen gekocht, ook voor een ander project.

Nog even in de kast leggen, maar leuk om scraps te verwerken.

Vrijdag voor een week ben ik met een vriendin mee geweest naar Petra Prins in Zutphen. Ik zocht nog een stofje voor mijn Broderie Perche. 

Ik wil een andere achtergrond voor het middendeel of misschien wel helemaal een andere achtergrond. Een aantal kandidaten meegenomen. 

Genoeg te doen dus.

Fijne dag,



Dientje






5 opmerkingen:

  1. Ja, de klosjes... er kan geen eind aan komen.. Het is ook maar net waar je hem voor wilt gebruiken en of je voldoende plek hebt om op te hangen.
    Ja, dat doorpitten is me wel een dingetje. Daar loop ik nu altijd tegen aan en daarom verdwijnt het in de kast. Z'n grote cirkel vind ik wel mooi!
    Genoeg nieuwe ideeën en uitdagingen heb je, zie ik. Leuk hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij verveelt je voorlopig niet, genoeg te doen. De blauwe klosjes vind ik geweldig en de summerdinges ook. Ja dat quiltwerk is wel een dingetje, blijft bij mij ook vaak liggen. Prachtige stofjes en dat patroon is leuk, maar ik begin er niet aan, heb nog zoveel te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat ben jij lekker bezig. Een mooie opsomming komt hier voorbij. De cirkels op de Switch vind ik mooi. En mooie kandidaten voor de achtergrond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij hoeft je voorlopig niet te vervelen. Bezoek aan een quilt winkel is altijd gezellig en je hebt ook leuke stofjes gekocht. Doorpitten is een heel werk soms lukt het soms niet als je er zelf maar tevreden mee bent dat is belangrijk.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi de Broderie perse. Denk dat een achtergrond van een van de stofjes mooi zal zijn. Ben benieuwd welke je gaat kiezen. Leuk de blauwe klosjes in een kleur kun je er ook veel maken. En anders hebben je vriendinnen vast nog wel wat. groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen