maandag 23 augustus 2021

Veel gedaan afgelopen 2 weken

Hier schreef ik dat ik weer stofjes moest stempelen voor mijn klosjes, dus maar een stapeltje uitgezocht.

Bij het opruimen kwam ik een doosje met resten Kaffe stoffen tegen die ik hier en hier heb gebruikt.

Die zijn wel leuk om in de Pyramides te gebruiken. Hier liggen ze samen met wat blauwe.

En als je dan toch aan het stempelen bent.

Ik heb nog een groot stuk witte stof die ik ook bij deze 2 quilts gebruikt heb. Ik ga de Pyramides met een kleur en wit maken. Ik weet nog niet welke kleur ik ga gebruiken voor de hele Pyramides die ertussen komen.

Op de naaimachine gedaan en klaar zijn ze.

Dinsdag de 10e heb ik bij de 100 Rozen geholpen met pakketjes maken voor Out of the Blue Quilt

En stof snijden voor een rode variant.

Hier heb ik inmiddels ook een paar blokken van gemaakt.

Dit zijn bijna alle stoffen die er gebruikt zijn.

Ik nam ook tussenvulling, markeerstiften en een driehoek mal mee. Het rode stofje was een afvalstofje van het pakket.

Woensdag de 10e ben ik naar Atelier Hartendief gereden, kijken bij de opruiming stoffen. Dit is de buit.

Deze 3 stoffen.

En deze.



Achtergrondstof bij deze Jellyrol.

En een klos machinegaren.

Daarna hebben we, Ben en Dientje, gewandeld bij Ezherwold. Een route van 4 km, rustig gelopen en Dientje kon het volhouden. Ze is nog een keer in het water geweest om af te koelen.









Tussendoor nog aan de the Shades of Summer gewerkt.


Inmiddels zijn er al meer blokjes klaar, geen foto. Ik maak deze van de eerste 4 series van de EQP stofseries.
Past and Present

Modern Traditions

Remembering Tomorrow

Contemporery Classics

Ik heb alles uitgelegd om te kijken hoe ik zou kunnen naaien. Ik heb 2 stofjes uit de serie Tomorrows Heritage om het 8 hoog en 8 breed te maken, klopt nog niet helemaal.

Fijne dag, 



Dientje



5 opmerkingen:

  1. Je hebt weer mooie stofjes gevonden. Je blokken zijn prachtig. Ik zie dat je ook aan de pyramide begonnen ben. Ik ga tussendoor ook zo nu en dan blokje doen, maar eerst wachten op de mallen en de tussenstof. Ik heb de kleur camelia van de pindots gekozen, Ben gek op allerlei tinten roze. Prachtige foto's van jullie wandeling, zo heerlijk rustig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk blog. Zoveel mooie blogjes heb je gezien gekocht, gebruikt. Heerlijk! Leuk om in een winkel te kunnen helpen, dat is toch zalig. En daarna nog gewandeld in een mooi gebied, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er allemaal even mooi uit. Je bent zeker druk geweest en niet alleen voor jezelf. Leuke wandeling hebben jullie ook nog gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen