maandag 1 november 2021

Meer inspiratie.

Dinsdag fietste ik langs de IJssel. Het was droog, maar erg bewolkt. Plotseling brak de zon door. Ik ben even gestopt voor een foto. Ik zag namelijk mogelijkheden om dit te gebruiken voor een werkstuk. Hoe en wat ga ik nog bedenken.

Later op de dag was ik de zijden batik aan het opruimen. Ik had ook een zakje met resten van 2 Vlinderquiltjes die ik in 2015 maakte. Eén daarvan was deze.

Het zakje zat niet goed dicht en daar lag de vloer vol. Een afgekeurde vlindervleugel en de vorm van enkele resten bracht mij op een idee voor een ATC kaartje. Dit is het geworden.

Om het met de glitters af te maken ging ik naar AC Tion om te kijken naar spullen. Ik kwam thuis met.


Bij het Kleinvak scoorde ik dit nog.

Toen kon de vlinder afgemaakt worden.

Later op de dag las ik op FB dat bij de winkel, waar 's morgens was geweest, een lichtbak in de weekaanbieding was. Dat betekende dat ik de volgende dag maar weer ging en kocht o.a. deze.

Had ik de hele tijd in gedachten dat ik vrijdags weer een workshop had in Oene, daar stond ik dan om 10 uur voor een dichte deur. De workshop was zaterdags. Dus de volgende dag reed ik  weer naar Oene. De Workshop heet Landschapjes en Bloemen, vrije expressie met vlieselines.

We begonnen met Lutrador, het leek op vorige week, maar toch weer anders. Dit was mijn werkstuk.

Het landschapje in dezelfde techniek heb ik wel voorbereid, maar het lukt niet om in de tijd die er voor was iet mee te doen.

Na de lunch gingen we verder met werken met Style Vil. Dezelfde bloemen en landschap worden overgenomen op een wit op wit stof. Daarna plak je het op Style Vil met ook al een achterkant en stikt dit door met de naaimachine. 
Achterkant.

Voorkant.

Het tekenen en naaien nam meer tijd dan gepland, mede door onvoorziene situatie. Uitleg over het vervolg gekregen.
Ook over deze techniek uitleg gehad, naaien met Solufix, plakbare soluvlies.

Het ATC kaartje heb ik geruild met Jeannette Evers, de docente. Ik kreeg van haar deze.

's Avonds thuis heb ik nog enkele delen gekleurd. Zodra de naaimachine weer op de plek staat, ga ik het afmaken. Ik ben helemaal enthousiast geworden en wil nog veel meer leren. 

Zondag begon lekker op tijd door het verzetten van de klok. Voor 8 uur liep ik al met Dientje te wandelen.

Later op de ochtend gingen we richting de Lutte. Ik heb mijn familie getrakteerd op een pannenkoek bij de Stroper omdat ik bijna jarig ben. Ik heb niet genoeg ruimte om de hele bubs thuis te ontvangen. 
Ik ben lekker verwend.
Voor de sfeer.

Voor de hobby.

Ik zal het even beter laten zien.



Ik ben er helemaal blij mee, hoewel ik het samen zijn belangrijker vindt.

Was dus weer een bewogen week.

Groet,


Dientje


6 opmerkingen:

  1. Wauw, wat heb je een drukke maar leuke week achter de rug. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Fijn dat je met de familie op deze manier gezellig kon samen zijn. Ja, bij de aktiewinkel kom ik ook graag, is zo leuk winkelen daar. Je werkstukken zijn prachtig en je foto's ook, die eerste foto, met de zonnestralen die naar de aarde reiken... zo mooi. En je bent goed verwend, leuk zo'n houtbrandset, heb ik ook nog ergens liggen, wel een oude, maar doet het nog wel. Ben benieuwd hoe dat bij je gaat worden. Veel plezier met al je nieuwe producten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je verjaardag wat een leuke cursus, zoveel inspiratie. Wat ben je verwend met nieuwe hobby spullen nadat je zelf ook al zo goed was geslaagd. Mooi die vlinderkaart. Veel plezier met al je nieuwe creaties .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt wel of Sinterklaas al bij jou is geweest! Wat heb je veel leuke nieuwe hobbymaterialen in een week tijd gekocht&gekregen...
    Maar je was ook jarig; heel hartelijk gefeliciteerd Dini!
    En wat gezellig om het op die manier te vieren.
    Leuke workshop, altijd weer heerlijk om iets nieuws te leren en inspiratie op te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellig blogverhaal en ideeen. Inspiratie genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd nog met je verjaardag en wat een mooie dingen laat je allemaal zien. Succes ermee........liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke week had jij. Die workshop lijkt me enig, je laat hele mooie werkjes zien. Wat is het toch fijn om een hobby te hebben hè.
    Alvast/ nog gefeliciteerd met je verjaardag, je hebt hele leuke en mooie cadeautjes gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen