maandag 22 november 2021

Jules


 In september 2016 gaf ik onze vrienden dit wandkleedje.

De bedoeling was dat ik er ook een voor mezelf zou maken. Maar het pakket verplaatste zich en belande in een doos op zolder. Regelmatig zag ik de zak liggen en dacht: 'Oh, ja, zou ik ook nog doen'.
Bij het zoeken van tussenvulling kwam ik de spullen weer tegen en nam het mee naar het atelier. 

Stukjes uitleggen.

Het middenstuk werd al snel gemaakt. Dit doe ik met de naaimachine.

Dit deel doe ik met de hand, het is te pieterpeuterig om met machine te doen. Dit kan ook lekker bij de TV op de bank.

Oh, wat gaat het lekker.

Helaas had ik geen zwarte knoopjes of kraaltjes meer. Dus dinsdag naar de winkel. De achterkant en tussenvulling heb ik al gesneden. 

Het middenstuk en het deel waar de kerstballen komen ga ik met de hand quilten. Ik weet nog niet of ik de rode buitenrand ook met de hand ga doen. Volgende week of de week erna hoop ik het klaar te hebben.

Ik was dus op zoek naar tussenvulling toen ik Jules tegenkwam. De tussenvulling had ik nodig voor de Tea Time Placemats. Ze zijn klaar. Misschien dat ik nog een stel met kerststoffen maak. 

Afgelopen week kon ik ook mijn nieuwe bril ophalen. Links oud, rechts nieuw.

Ik schreef al dat ik in het kader van de Oogmeetweken bekers had gekregen van Blond Amsterdam. Er staan allemaal verschillend spreuken op die met zien te maken hebben. Dit is één van de bekers.





Groet,



Dientje




5 opmerkingen:

  1. Ga je op zoek naar het één, kom je het ander weer tegen... En zo blijf je bezig! Het winterquiltje is zo mooi, dat het vast niet erg is om het een tweede keer te maken.
    Maar die prachtige blaadjes van Jules mogen er ook zijn! Wow, ik vind deze als 'kersterig'...
    Gaaf die bekers! Mijn schoonzus en haar dochter sparen er ook steeds iets van bij elkaar...
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hebben allemaal zoveel dingen nog liggen .
    Maar dit is toch zonde om te laten liggen he.
    Word erg leuk in ieder geval zeg....succes.............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze is wel heel erg leuk, zonde om er niets mee te doen. Je bent nu al lekker op weg. De blaadjes vind ik prachtig en de bekers zijn leuk, mooie bril.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gaat lekker spontaan zo met Jules, leuk. En op tijd klaar voor kerst. Mooie placemats en bekers heb je daar. Altijd fijn weer een nieuwe bril

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk ook een kerstquiltje gevonden die nog klaar moet voor de feestdagen. Gaat jou lukken!! Ziet er al leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen