maandag 15 november 2021

Weer 2 weken voorbij.

Zo heb je amper wat in de agenda staan, maar vanaf half oktober had ik alle dagen wat. Daardoor kwam ik ook te weinig in mijn atelier naar mijn zin. Gelukkig zijn de afspraken niet meer dagelijks en heb ik weer tijd om te knutselen.
Maandag 1 november zijn we in Lochem geweest. Een vriend uit Zwitserland was op bezoek bij zijn zus. Na de koffie hebben we langs de Berkel gewandeld tot aan de Lochemse Berg.



Voor mijn verjaardag kreeg ik een bos bloemen, cake in de vorm van beertjes (Berner Bär), een kaars en een pakketje met bolletjes Thee.

Ik had dit nog nooit zo gezien. De jasmijnthee heb ik paar jaar geleden gedronken tijdens een High Tea. De Jasmijnbloem komt helemaal open.

Van andere vrienden kreeg ik een wandelrouteboek en voor onderweg een doos Bijtjes, Deventer Koek.

In mijn vorige blog liet ik een foto zien die ik maakte toen ik langs de IJssel fietste. Tussen alle bedrijven door maakte ik hiervan een tekening.

Dit overgenomen op Lutrador en met de naaimachine bewerkt. Hier is het nog niet helemaal klaar.

Nu nog kleuren.

Het naaiwerk van mijn cursus werkstukje ook maar gedaan. Dit ging niet zo gemakkelijk, veel garenbreuk. De lijnen lopen niet mooi rond. Wacht ook op een kleurtje.

De kaart bijgewerkt en afgemaakt.

We hadden nog een controle afspraak voor Dientje bij de dierenarts. Op de terugweg zijn we even bij Intratuin binnen gewipt. We kochten o.a. deze metalen kerstboom en een streng lampjes. Staat zolang op zolder.

Ook had ik nog een afspraak bij de opticien voor een oogmeting. De verandering die eerder geconstateerd was, was er nog steeds. Daarom maar een nieuwe bril uitgezocht. Vanwege de oogmetingsweken gaf mijn opticien een kado.

4 Bekers, brillendoekje en schoonmaakmiddel ontworpen doot Blond Amsterdam.

Donderdag kan ik de bril ophalen.

De tuinman is geweest. 
Voor.

Na.


Vrijdagavond kleurde de lucht mooi.

Maar het mooie weer liet me zaterdag wel in de steek.

Groet,


Dientje



5 opmerkingen:

  1. Wat leuk om je fietstocht langs de IJssel zo te verwerken.
    En ja de weken vliegen soms voorbij.
    Fijne nieuwe week.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk blogje. Heerlijk gewandeld en gefietst langs het water. Altijd beweging in de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi werkje heb je gemaakt. Ik vind het al knap dat je kunt tekenen, dat kan ik echt niet. En de afwerking is ook mooi. Super hoor, om na een paar lessen zoiets moois te kunnen maken. De bekers die je kreeg vind ik echt geweldig. Mijn dochter heeft heel veel Blond spullen, maar niet van deze leuke bekers. Drink er maar lekker koffie of thee uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige wandeling heb je gemaakt . Leuke cadeautjes heb je gekregen voor je verjaardag, alsnog gefeliciteerd!!!! Die thee heb ik nog nooit gezien of van gehoord. Mooi worden al je werkjes en die tekening, geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, deze blogpost had ik dus helemaal gemist! Ik lees veel blogs via mijn leeslijst in Dashboard, en op de één of andere manier staan daar een paar blogs niet tussen, zo ook jouw blog... Jammer!
    Nog heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, Dini. En ik keek mijn ogen uit bij het zien van de theeballetjes; nog nooit gezien, maar wel hèel leuk!
    Het is je heel goed gelukt om het lijnenspel van de foto op stof over te brengen voor je quilt... Gaaf dat je zoiets unieks gaat verwerken!
    Heerlijk dat de tuin weer gedaan is, het oogt nu veel rustiger.

    BeantwoordenVerwijderen