maandag 28 februari 2022

ATC

Mieke organiseert weer een ATC ruil. Vorig jaar heb ik voor het eerst meegedaan. Erg leuk en ik heb leuke kaartjes ontvangen. Ik moest even nadenken of ik wel/niet mee zou doen, of ik tijd genoeg had om ze te maken.
Nadat ik het Scheve Huisjes Dorp klaar had, ben ik direct begonnen. Ik had inmiddels een idee, haha. Toen ik de spullen pakte, werd het idee even geparkeerd. Want ik heb een doosje met restanten van deze Quilt.

Daar had ik al poppendekentjes van gemaakt.

In het doosje lagen nog zandloperblokjes en hartjes op Vliesofix. Denk, denk, wat ga ik hiermee doen. Dit dus.

Ook heb ik nog een zakje met resten batik die ik overhield van 2 vlinderquiltjes.

De Batik is al op Vlieseline gezet. 


Beetje spelen met de stukjes.

Dit heb ik er van gemaakt. Ik heb alleen de uitstekende delen afgeknipt, voor de rest is het gebruikt zoals het in het zakje zat.

Ik maakte er nog 2 bij.

Helemaal enthousiast ging ik verder, combineerde ik batik met stof.

Met mijn verjaardag had ik verf en houtbrander gekregen. Hier had ik nog niets mee gedaan. Ik sneed stukjes gewone Vlieseline, legde deze op bewaarde, gebruikte, witte was doekjes. Plastic eronder, nat maken en (glitter) verf erop druppelen.

De volgende dag was het zo opgedroogd.

Met de houtbrander de Vlieseline bewerkt.

Op een witte achtergrond zie je het goed. Ik heb ze met Madeira Glansgaren op de kaartjes genaaid.

Het wasdoekjes had ook een mooi patroon gekregen. Hier maakte ik envelopjes van.

Nog een paar stukjes Vlieseline met verf behandeld. De verf is deze keer meer druppels gebleven. Nogmaals met water besproeid. Heeft zich wel iets beter vermengd. Nu nog bedenken hoe ik dit ga bewerken.

De 1e en 3e serie heb ik naar Mieke gestuurd voor de ruil. Nu afwachten wat de anderen gemaakt hebben.

Groet,



Dientje

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk om hier te zien hoe je de kaartjes gemaakt hebt. Ze zijn echt heel leuk geworden en ik heb ze al verdeeld. Binnenkort meer op mijn blog.
    Die vlinderquilt is trouwens erg mooi met die mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, wat een leuke kaarten heb jij gemaakt. Super. Ook mooi in ansichtkaart formaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, het is heel leuk die ATC's... Maar tot nu toe heb ik het kunnen weerstaan, een mens kan niet alles!
    Wat ben jij heerlijk bezig geweest met restanten en technieken. En zelfs nog bijpassende enveloppen. Spannend wat jij straks krijgt toe gestuurd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Dientje

    Ook langs deze weg bedankt voor jouw bijdrage, ik kreeg een prachtig en lief kaartje 'uit de restjesbak, van jou. Heb er zelf ook een blog over geschreven.

    www.golveninzee.nl

    Met vrolijke groet, Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen