maandag 24 januari 2022

Allerlei

Dingen gedaan de afgelopen weken. 
Mijn Dorp is gegroeid. Voor deel 3 moest ik 4x een Log Cabin maken van  4x4 cm. Wat een gepruts.

Maar het is goed gekomen.

Op naar het volgende blok, de kerk. Geen foto's van het proces. Hier zit de kerk al aan het Buurhuis vast.

3 Straten aan elkaar.

Qua hoogte vind ik het nu mooi. Ik ga de onderste rij weglaten, wel komen er nog 3 enkele huizen naast. Hier nog een keer het origineel.

Op Facebook zag ik dit langskomen bij de Nederlandse Groep van Scheepjeswol, Sassenach KAL. Patroon is gratis via Scheepjes wol vanaf 23 februari.
Foto FB Scheepjes

En werd helemaal enthousiast. Er is een pakket te koop. Prachtig garen, maar ik vind de kleuren, die ik gezien heb, niet zo. Dus het wordt geen pakket van Scheepjes, maar ik ga op zoek naar ander garen. En dan moet er dus eerst wat afgemaakt worden. 

Nog wassen en blocken.

Dit garen en patroon heb ik in 2019 in Lüneburg, Duitsland, gekocht.

In tussentijd heb ik dit maar op de pennen gezet. Dit garen had ik ook al een tijd liggen.

Afwisseling genoeg.

Groet,


Dientje





7 opmerkingen:

  1. Inderdaad..., afwisseling genoeg! Maar dat is juist fijn, want daardoor blijft het leuk is mijn ervaring.
    Ik ben verliefd op je blauwe straatje, maar heb er zelf met papier nog niks mee gedaan. Dat kwam o.a. doordat de inkt van de printer op was...
    Zijn dat sokken op de onderste foto? Ik kan het niet helemaal goed zien, maar ik geloof dat ik een hiel zie. Wat een mooi patroon zeg..
    Ik heb even gegoocheld op Sassenach Kal en wat is dat mooi! Schots patroon las ik... Ik moet er gewoon niet te lang naar kijken geloof ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige shawl heb je gebreid en je huisjes zijn zo leuk, mooi in de blauwe kleuren. Fijn hè dat sokkenbreien tussendoor, ik doe dat ook nog regelmatig, soms simpele en soms wat "vreemde" sokken tussendoor. Die sassenach heb ik ook gezien, was ook niet weg van de kleuren, maar ik ga er niet naar kijken, heb nog genoeg te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een activiteiten zeg. De sjaal vind ik prachtig, wat een mooie kleuren. En op je huisjes ben ik verliefd, wat zijn ze toch leuk. En nu ook nog sokken breien, je bent wel heel veelzijdig hoor. Heerlijk hè, ik doe ook altijd van alles door elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, de stad wordt heel erg leuk. Maar ik vind de onderste rij met dat hek ervoor toch wel heel leuk. Kun je het er niet bij doen?
    En wat een mooie kleuren wol heb je voor de shawl gebruikt en een leuk patroon. Morgenavond ga ik naar Bathmen quilten, zal hem laten zien aan een quiltvriendin.
    Ik ben begonnen aan een trui voor mijn kleinzoon en diverse sokken op de pennen. Zal ze maar niet laten zien. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat wordt de stad mooi! En dan ook nog zo'n prachtige sjaal af. Fijn hoor, ik ben benieuwd met welke kleuren je het nieuwe project gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve huisjes. 4x4 cm voor een Log Cabin is inderdaad klein.
    Een prachtige warme omslag doek en kleurrijke sokken. Veel succes met de Kal ben benieuwd welke kleuren je gaat gebruiken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig die huisjes quilt zeg...........liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen