vrijdag 22 april 2022

Boodschapje doen

Ik moest een boodschapje doen bij de Intratuin, geen groot of zwaar object. Met de auto is het ongeveer 4 km heen, lopend of op de fiets ruim 2,5 km. Ga je lopend dan kun je er nog een rondje bij aan maken en kom je op ruim 3 km. Dus wandelschoenen aan, rugzakje mee en gaan.
Eerst een boodschapje gedaan bij een andere winkel en toen langs het koolzaadveld, de wilde plantenstrook is nog niet zover.

Aan de andere kant de kolk met vooral eenden en ganzen.

Wat een prachtig gezicht.

Even dichtbij de Koolzaad.

Nog geen koeien in de wei. Achter de bomen ligt het bosje met het extra rondje.

Even achterom kijken.

De bloesem had ik al gefotografeerd toen ik er langs liep.

Een stukje langs het fietspad. De sloot is helemaal groen. Links is het bosje.

Aan de rechterkant een wei met daarachter ook een klein wandelgebied. Als je de foto vergroot zie je koeien in de wei staan.

Ik was eer poos niet geweest en zag nu dat ze het pad verlegd hebben. Achter de linten moet bloemrijk gras komen.

Net liep ik links over het fietspad.

Op het uitzichtpunt keek ik naar waar ik vandaan kwam.

Mijn wandelpad.

De Kolk.

Mijn vrienden zijn er ook weer.

Hier zie je ze beter zitten.

Als je goed door de bomen kijkt, zie je het dak van mijn doel al.

De andere kant van het bloemrijk gras. In het midden is de uitgang van dit bosje, park.

Doorgelopen, boodschapje gedaan. Hé, de koeien die ik eerder tussen de bomen zag, staan nog steeds te grazen.

De Pinksterbloemen bloeien, eerder was het veel meer.

En toen was de accu van mijn telefoon bijna leeg.
In totaal 1,5 uur weggeweest, bij 2 winkels boodschappen gedaan en ruim 6 km gelopen. Heerlijk.

Groet,



Dientje

5 opmerkingen:

  1. Ah, je nam de toeristische wandelroute! En dat is wel te zien ook, zo... wat mooi allemaal daar bij jullie!
    Die foto van het water met de spiegelende bomen is top, Dini... Wat vind ik die MOOI.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een PRACHTIGE omgeving waar je woont Dini, het geeft een
    gevoel of je op vakantie bent. Mooi ook hé die koolzaadvelden,
    en vooral in combinatie met de strakblauwe lucht.
    Kun je nagaan wat er in 1,5 uur allemaal te beleven is,
    ik denk dat het je een heerlijk voldaan gevoel heeft gegeven.
    En wij kunnen mooi meegenieten van je verhaal en prachtige foto's.

    Fijn weekeinde gewenst,
    Groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je foto's zijn prachtig. Het is nu ook genieten met al dat frisse groen. Vanaf camping "Sparrenhof" in Drenhte wens ik je een fijne zonnige week toe.
    Groeten.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het toch mooi, die lente. Genieten we meer omdat het twee keer niet kon? Ik weet het niet, maar van zo’n fotoverhaal van jou word ik echt gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen