donderdag 14 april 2022

Opruimen en ...

Voor mijn vakantie had ik ook wat lapjes gesneden voor de Barn.

Alles wat ik nog niet gebruikt heb, stond op mijn werktafel. Evenals resten van mijn Sulky Village. 

En alles wat ik niet direct nodig had, werd daar ook gedropt. Een puinzooi dus.

Niet zo dichtbij komen, ohhhh.

Tja, dus eerst opruimen voordat ik weer met de lapjes bezig kan.

Alle stapels, zakken en doosjes gesorteerd. De grote lapjes zijn in de kratten gegaan. Ik heb een zak met blauwe snippers, gekeurde snippers, 5x5 cm blauw, 5x5 cm gekleurd, 10x10 cm. Alle wit, gebroken wit, grijs, crème stukjes van diverse maten bij elkaar. Voor al die zakken moet ik nog een krat kopen. Nu zit alles in mijn naaimachinekoffer.

Al veel beter zo.

Alles ook maar schoongemaakt en stofgezogen.


Groetjes,




Dientje


6 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke puinzooi. Heel herkenbaar, ik denk dat het er bij menig quiltster zo uit kan zien. Maar als het dan weer schoon en opgeruimd is, dan is het weer je heerlijke eigen werkplek. Tot... de volgende uitbarsting van lapjes. En dan begint het hele spektakel van opruimen weer. Maar nu lekker aan de slag met al die mooie lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er zo gezellig uit, al die lapjes, maar dan ook weer fijn als alles opgeruimd is en je weer opnieuw aan de gang gaat met zoeken naar het juiste lapje. En de rommel weer opnieuw groeit. Teken dat er gehobbyd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, moest even lachen toen ik je post las, als je lekker
    bezig bent pak je er alles bij, en op dat moment is het fijn
    rommelig en heb je alles bij de hand. Maar op een gegeven moment
    krijg je er de kriebels van. Je hebt in ieder geval eer van je
    werk want het ziet er weer Pico Bello uit, Op naar de volgende
    gezellige rommelige tafel voor een nieuw project.....

    Groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dat is een lekkere rommel en ik dacht stiekem 'blij dat het er bij mij iets minder ligt...'
    Maar ik herken het hoor; soms gaat het vanzelf zo en waar gewerkt wordt, is het een rommel. Op een gegeven moment kun je bijna niet verder en mòet je wel opruimen.
    O ja, die huisjes... Ik heb het patroon, maar wil het nog verkleinen. Misschien is dat wel iets wat ik nu zie zitten... Van papier dan hè..
    Fijne Paasdagen, Dini!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja zo gaat dat hier ook mijn atelier het dichtst bij de achterdeur een gooi maar neer hok. Dus op tijd weer ordenen en uitruimen maar geeft ook een heel voldaan gevoel toch ??

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou dat zal een voldaan gevoel opgeleverd hebben toen je klaar was met opruimen. Heel herkenbaar hoor. Rommelen als je bezig bent en opruimen als je niets meer terug kunt vinden of klaar bent met de klus.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen