woensdag 6 april 2022

Sassenach KAL

In mijn vorige blog schreef ik dat ik voor en in mijn vakantie niets gedaan gedaan had aan mijn breiwerk, het Sassenach kussen. Nadat ik alles had opgeruimd, de belasting aangifte had gedaan, andere administratieve zaken afgehandeld had, ben ik er eens goed voor gaan zitten.
Week 1 en 2 waren klaar voor mijn vakantie.

Voordeel van niet op schema lopen is dat er inmiddels meer patroondelen zijn gepubliceerd en je lekker door kunt breien. Zo lekker dat ik tussendoor helemaal geen foto's gemaakt heb.
Dinsdag nog de laatste paar toeren gebreid en klaar is kussen 1. Toen ik de foto maakte moest ik alleen nog afkanten.

Prachtig vind ik het geworden. In het echt en op de foto lijkt het rechthoekig, maar het is vierkant 46x46 cm. Nu nog een paar draadjes afhechten en blocken. Een kussen kopen en dichtmazen.

Er zijn inmiddels 2 weken van het 2e kussen gepubliceerd. Ik ga de opzet deze week nog een keer doen en dan gaat het even in de ruststand.
Ik wil namelijk de 2e sok afmaken. Ik ben al bijna halverwege de voet.

Wordt vervolgd.

Groet,


Dientje

8 opmerkingen:

  1. Wow, mooi is het absoluut! Maar wat kun jij snel breien zeg... Ik heb gezien hoeveel steken je op moet zetten en dan met zo'n patroon erin, dat gaat niet zo vlot meestal.
    Je sokken mogen ook gezien worden, dus maak de broek maar wat korter:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woww Dini, dit kussen is echt een JUWEEL, en het lijkt me zeker
    een voordeel als je niet op schema ligt, geen spanning van afwachten
    en daardoor lekker kunnen door breien. Deze sokken vind ik ook
    zeer geslaagd. Hopelijk voel je je alweer helemaal de oude!!!

    Groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het kussen prachtig, fijn hoor dat je achter elkaar door kan breien. Sokken worden ook mooi, nog even doorbreien en dan heb je die ook weer klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kussen is prachtig geworden en wat leuke sokken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig kussen. Lijkt me een hele klus, maar jij hebt het zomaar even gedaan. Hier wordt een mens toch vrolijk van. En dan ook nog van die vrolijke sokken, een heerlijk positief en vrolijk bericht. Dat had ik even nodig na een wandeling in die gierende storm.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig. Ik vind het knap om deze patroontjes te breien met al die verschillende kleuren garen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi geworden mijn schoondochter breit hem ook. Erg mooi patroon

    BeantwoordenVerwijderen