maandag 1 augustus 2022

Shades of Summer

Ik had in oktober de blokken voor de Shades of Summer aan elkaar geregen vanwege ruimte gebrek op de wand en een Show and Tell van Ellen Remijnse, de ontwerpster.

Daarna bleef het aan de deur hangen omdat ik niet goed wist wat ik er mee wilde. Ik heb inmiddels bedacht dat ik er een dubbelzijdig kleedje van maak. Dus heb ik alles losgehaald en uitgezocht. Dit word 1 kant.

Moet nog 1 rij aan elkaar naaien en dan is 1 deel klaar.

Ik was bezig om rij 3 aan rij 1 en 2 te naaien toen er een speld door een schroefgat glipte en in de machine verdween. Ik had hierover al eens iets op Facebook gelezen. Dealer gebeld, helaas ik kan het zelf niet oplossen. Dinsdag kan ik het laten maken. In tussentijd de machine van een vriendin opgehaald. 

Om te wennen aan de machine heb ik eerst nog maar een paar restjes aan elkaar genaaid.

Kettingnaaien.

Kan altijd nog weer een placemat worden.


Groet,



Dientje

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke quilt. Goed dat je nu weet hoe je verder wilt. Jammer van je naaimachine. Hopelijk kan hij snel gemaakt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, heb je al die blokken weer losgehaald? Je ziet niet dat het rijgwerk was, lijkt wel gestikt... Oeps, dat was een tegenslag tijdens je werk. Ik moest zo lachen... bij jou blijft ook niks onbenut (kan altijd nog een placemat worden...)...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee dat dubbelzijdige quiltje. Hopelijk is je naaimachine snel te herstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie blokjes, dus hopelijk wordt het dubbelzijdige quiltje straks helemaal naar je zin. Wat een pech met de naaimachine, gelukkig kon je er eventjes eentje lenen, want niks doen is niks voor ons hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh nee🙈alles weer uit elkaar halen. Wat een pech met de naainachine de mijne heeftbook een mankementje maar de dealer die ik had is er niet meer vind het zo n gedoe nu wordt ie opgestuurd ik moetver nog maar es over nadenken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een pech zeg met de naaimachine en werken met
    een geleend exemplaar is toch weer even uitproberen
    en wennen. Hoop dat je machine snel weer in orde is.
    Het gaat heel mooi worden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben heel benieuwd naar je dubbelzijdige quiltje. Hoop dat je machine snel weer thuis is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wel knap dat je een dubbelzijdig quiltje gaat maken. Hoop voor je dat het niet te moeilijk wordt om je machineprobleem opgelost te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen