maandag 19 december 2022

Blog 700

Mieke schreef hier dat zij haar 777e blog had geschreven. Ik let daar eigenlijk nooit op, maar ging het toen op mijn blog nakijken. Op dat moment 698 gepost en1 gepland. In juni 2012 heb ik mij aangemeld bij Blogger ivm lezen en reageren op blogs en op 21 mei 2013 mijn eerste blog gepost. Dit is dus nummer 700.

De laatste weken heb ik voornamelijk brei- en haaksteekjes gezet. Met de kou van afgelopen tijd was het niet zo aangenaam op mijn kamer, dus weinig gespeeld met de naaimachine en lapjes. 
Ik had in april een doos met 5x5 cm (kleding)lapjes gekregen. Daar zaten ook allerlei ruitjes bij. 

Dit vond ik wel leuk om te gebruiken voor een kerstboom. Dus eerst maar ketting naaien.

Om tot dit te komen.


Vanwege de maat besloot ik er een onderzetter van te maken. Eerst alleen er omheen gequilt. 

Toen ik het biesje vastgezet had, vond ik het mooier om ook net binnen de kerstboom te quilten.

Vergeten een foto te maken doordat deze 2 Sinterklaas kadootjes zijn geworden. Er liggen nog een stuk of 5 te wachten op afwerking.

Omdat ik nog vaak licht in het hoofd ben, vind ik het fijn om rustig in mijn stoel te zitten breien of haken.
Beer had ik al gebreid en moest nog een jasje. 3x Uitgehaald omdat ik het te klein vond worden. Uiteindelijk met 2 breipen maten groter gebreid.

Toen ik de steken van de capuchon op de pennen had staan, was mijn garen op.

Dus eerst naar de winkel.

De capuchon lijkt zo wel erg groot.

Toen de muts ook op dezelfde breinaalden gebreid. Haha, past wel ...

Maar veel te groot.

Niet uitgehaald, maar een nieuwe gebreid. Nog wel wat groot, maar beter. Nu de knopen nog aanzetten, jas en ogen.

Ik las ergens iets over de kerstballen van Arne en Carlos en bij het uitpakken van de kerstspullen kwam ik die van mij tegen. Ik besloot er nog 1 bij te maken met een hond. Hij moet nog boven de stoom hangen om er mooi uit te zien.

Het haakwerk laat ik een volgende keer zien.

Groet,



Dientje



7 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met het 700e bericht. Leuke kerstboompjes heb je gemaakt, en och, dat beertje is erg schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms is het wel leuk om even bewust te kijken naar bv zoveel jaren bloggen of zoveel blogposten... En 700 is een mooi getal!
    Veel koude hobbykamers vorige week, ik lees het overal. En ook bij ons... loop een week achter met mijn Bujo...
    Maar ik zie dat je weer heerlijk met je lapjes bezig bent, dat doe je toch heel graag merk ik...
    Beer is leuk, maar oef... je had wel wat tegenslag toen je hem in de kleren wilde steken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het toch fijn om een hobby te hebben. Jij hebt er vele, geloof ik. Het is ook een fijne afleiding als je je niet oké voelt. Hopelijk gaat de duizeligheid weer snel weg.
    Oja, gefeliciteerd met je 700 ste blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja wat leuk gefeliciteerd 700 echt veel ik zal eens kijken waar ik op zit. Leuk al die kapjes en mooie beer wat een gedoe voordat je een passendd muts hebt maat komt goed met beer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je een hoop van die kleine lapjes hebt gekregen.
    Altijd handig die onderzettertjes.
    Beer is een schatje, nu heeft ie het lekker warm.
    Ja oogjes, die mis ik wel, zo kan hij helemaal niks zien de stumpert :-)
    Maar dat komt vast snel in orde.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vind het wel zielig hoor Dientje dat die lieve beer niet
    eens kan zien hoe mooi zijn vest aan het worden is.
    En ook zijn muts, maar goed als hij wel ogen zou hebben
    gehad kon hij het nog niet zien omdat die muts dan over
    zijn heen zouden krullen, haha. Maar vind da beer wel een TOPPERTJE hoor, gaat vast helemaal goed komen. Leuk
    ook dat spelen met al die kleine lapjes, je hebt er twee
    mooie onderzetters van gemaakt, Heerlijk hoor om zo lekker
    op je gemak bezig te zijn.

    Groet Josephine......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je 700ste blog en wat een ontzettend leuk beertje heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen