zaterdag 24 december 2022

Fijne Kerstdagen

 Ruim 25 jaar geleden begon ik met deze Hadanger kerstster uit de Burda 12-1992.

Eerst voor mijzelf, toen voor mijn werk. 

Mijn afdeling (Activiteitenbegeleiding in ziekenhuis) werd opgeheven en de spullen werden opgeruimd, meegenomen of weggegeven. Ik nam het maar mee om het af te maken voor de huiskamer waar ik als activiteitentherapeute ging werken.

Ik vond hem laatst terug en besloot dat het nu toch echt moest gebeuren. Mede door mijn oogprobleem van dit moment ging het nog niet zo voortvarend. Soms zag ik pas later dat ik ook een borduurdraadje had doorgeknipt, grrr. Reparaties tussendoor. Op 11-12 was ik zover.

Na nog meer verkeerd doorgeknipte borduurdraadjes besloot ik er mee te stoppen. De buitenkant wat ruimer uitgeknipt. Ik moet de buitenrand nog bijwerken, bijv. draadjes beter afknippen. Het ligt nu op mijn tafeltje. Als ik goed licht heb en een dag waarop mijn oog meewerkt, ga ik de gaatjes binnenin afmaken en anders blijft het zo.

Nog even een strijkbout erover. 

Kerstbordjes tevoorschijn gehaald, deze gaan mee naar een brunch met familie, van de anderen heb ik geen foto.


Fijne Kerstdagen.

Groet,



Dientje



7 opmerkingen:

  1. Wens jullie ook hele fijne en gezellige kerstdagen en een gelukkig, creatief en vooral gezond 2023.
    Veel beterschap met je oog.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook zo is de ster al mooi en heeft een heel verhaal. Fijne dagen gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een aparte techniek. Nog een gezellige tweede dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie ster en heel fijn borduurwerkje wens je fijne dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om dit na al die jaren af te hebben. Ik hoop dat jullie een fijne kerst hadden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige werk laat je zien Dientje, neem me petje
    voor je af hoor. Hoop dat jullie mooie dagen hebben gehad.

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wens jou ook een hele fijne jaarwisseling toe. En alle goeds voor 2023.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen