maandag 12 december 2022

Lapjeswerk



Hier liet ik zien dat ik voorbereidingen had getroffen voor het maken van een blokkenboek.

Blokken genaaid en alle applicaties ook met de machine er op gezet.

En dan is het ineens zover dat de achterkant van het boek er aan zit en alles gedubbeld kan worden.

En klaar is het.

Het biesje was nog wel een ding. Volgens patroon gedaan, 4 cm, maar ik vond het eigenlijk te smal toen ik het naar binnen omsloeg. Aan de binnenkant zitten 2 omslagen. De 'bladzijden' om de blokken op te leggen moeten nog. Ik had daar geen materiaal voor.

Ik had nog wel mooie lintjes om vast te maken.

Even dichterbij.

Al 2 jaar is deze top klaar.

Het moest een gordijn voor de voordeur worden, maar er was altijd iets waardoor de top top bleef, er geen ophang systeem was, etc. Afgelopen zomer heb ik de top op een laken genaaid en afgebiesd.

Maar het ophangsysteem was er nog steeds niet, tot ... 3 weken terug. Koude dagen, verwarming lager, dus een gordijn voor de deur is geen luxe, haha.

Het vervelende is dat je vanaf het toilet een prachtig uitzicht hebt, haha, met de deur open. En dat laatste is niet altijd te doen. Je ziet links nog  dezelfde quilt in andere kleuren voor het trapgat hangen.

Nog een keer overdag gefotografeerd zonder licht aan.

Van buiten ziet het er 's avonds ook mooi uit met licht aan in de hal. Alleen het fotograferen lukt niet zo goed. Ik moet dan eerst wachten tot de buitenlamp bij de buren uit gaat, dat duurt een tijd. En dan blijkt de telefoon te flitsen en krijg ik nog licht op het glas. Deze foto was een probeersel, anders had ik de container wel weggehaald.


Groet,


Dientje


7 opmerkingen:

  1. Haha, ik zie je helemaal bezig met die foto's maken.....t idee is duidelijk hoor ;) mooi dat het quiltgordijn nu hangt. Wat een prachtig blokkenboek heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee, zo'n gordijn voor de deur, dat zal heel wat kou tegenhouden en het staat erg mooi. Voor een biesje voor iets kleins neem ik altijd een krappe 5 cm, dat werkt wat makkelijker dan 4 cm.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superleuk blokkenboek is dat geworden.
    Het gordijn vind ik ook zo leuk en praktisch.
    Heb er ook wel eens over gedacht, maar het lijkt me dan zo donker worden in de gang.
    Nu maar lekker vaak op de wc zitten voor het mooie uitzicht :-)
    Je kunt de flits van je telefoon ook even uitzetten voor de foto.
    Maar ik geloof zo ook dat het leuk staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super idee een quilt gordijn. En wat staat het mooi e de goeie foto die komt nog wel. Geniet van je mooie werkstuk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zowel je blokkenboek als het quiltgordijnen Dini, beide creaties
    zijn helemaal TOP!!! En wat zullen de gordijnen flink wat kou
    tegenhouden. Zo'n trappengat slurpt zo ongeveer alle
    warmte je huis uit. Je gaat nu vast met plezier naar het toilet, ;-))
    zie het al helemaal voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik weet nog wel dat je met dit 'gordijn' bezig was. Ik vroeg toen waar het voor bestemd was. Ik denk dat het toilet wel lang bezet zal zijn bij jullie, want je raakt toch niet uit gekeken! Fijn met deze kou om een dikke quilt voor de deur te hebben hangen, het scheelt echt...
    Wat leuk; een stoffen boek... De buitenkant ziet er veelbelovend uit en dat randje vind ik wel mooi zo fijntjes. De rest zal wel volgen, verwacht ik. Hoeveel 'bladzijden' ga je maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel handig, dat Blokkenboek. Ik heb er ook een en het is leuk om je werk zo te bewaren. Het gordijn vind ik geweldig. Dat zal zeker schelen in de kou en dan is het ook nog eens mooi. Wij-win, heet dat tegenwoordig hè.

    BeantwoordenVerwijderen