maandag 16 januari 2023

Allerlei

De afgelopen anderhalve maand heb ik weinig met mijn lapjes gewerkt. Tijdens de koude dagen was het niet fijn om in mijn hobbykamer te zijn en doordat ik vaak last had van duizeligheid, hoofdpijn en slechter zien. Dat heeft mij beperkt bij mijn activiteiten. 
Dit zouden kerst Mug Rugs worden, maar kon dit niet afmaken.

Meestal zat ik het liefst rustig in de stoel wat te haken, breien, filmpjes kijken op Youtube of hobbyboeken te lezen.
Na mijn beertje

En mijn deken

Begon ik met de aap (Jacobus van Annita Wilschut)

Het schiet al op.

Het garen is Drops Delight. Ik had een bol over toen ik deze sokken had gebreid.

En speelde ik wat met de Derwent Inktense kleurpotloden, die ik voor mijn verjaardag kreeg.
Eerst in een schetsboekje alle kleuren onverdund en daarna met water verdund.


En op een stukje stof wat geprobeerd.

Ik had nog een kleurboek liggen en daar heb ik ook wat mee gestoeid.


Inmiddels ben ik bij de neuroloog geweest en heb ik 2 behandelingen gehad voor mijn duizeligheid en evenwicht. Sinds vrijdag heb me niet meer duizelig gevoeld en ben weer een ander mens. Nu nog een oorzaak en mogelijk behandeling van mijn oogprobleem. 

Groet,


Dientje

9 opmerkingen:

  1. Dat is allemaal niet leuk! En de oogproblemen komen dus niet voort uit de hoofdpijn... Intussen ben je toch creatief bezig geweest en dat zal ook niet altijd van een leien dakje gegaan zijn. Mooi, die kleurpotloden... Daar gaan we vast nog meer over horen!
    Fijn dat de bezoekjes aan de neuroloog verbetering hebben gebracht, want duizelig zijn is toch zo akelig...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet er alles van. Niet fijn om je niet goed te voelen en dan geen leuke dingen meer te kunnen doen.
    Eerlijk gezegd vond ik Jacobus breien al een hoofdpijn veroorzaker, echt heel moeilijk en bij mij was het destijds vaak achteruit breien :-)
    Maar gelukkig is een deel al opgelost door de neuroloog, dat is fijn.
    Nu de rest nog, want we willen toch lekker vrolijk en gezond zijn?
    Heerlijk dat je plezier hebt met die mooi kleurpotloden.
    Ik heb deze ook, een hele grote doos, maar die kunnen niet met nat.
    Veel kleurplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach toch, wat ontzettend naar die duizeligheid, hoop dat er toch gauw verbetering komt. Mooie breispulletjes in de maak. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vervelend dat je niet fit bent. Hopelijk helpt de behandeling. Intense kun je ook heel goed op stof gebruiken, na het drogen even drukken om te fixeren. Beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt balen als je je niet zo fijn voelt. Toch heel erg bezig geweest. Zo mkeuk om te zien ik heb de foto s even vergroot . Nou het ziet er perfect uit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat jammer dat je nog niet helemaal in orde bent. Hopelijk gaan de behandelingen helpen. Ik wens je echt weer een goede gezondheid. Fijn dat je weer kunt handwerken. Want dat houdt een mens vrolijk hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is heel fijn te lezen Dini dat na een paar behandelingen
    je nu geen duizeligheid meer voelt. Hoop zo dat het blijvend is.
    En hoop dat voor je oogproblemen ook een oplossing zal komen.
    Maar je bent wel heel bezig geweest zeg, dat aapje gaat ook
    heel mooi worden. Je sokken vind ik PRACHTIG mooi kleurverloop.
    Handig zo een overzicht te hebben van je kleurpotloden, zelf
    doe ik dat ook altijd zo, bij aquarelverf van verschillende merken,
    met aquamarkers, en met inktsoorten. De kleuren van je potloden zijn erg mooi. En werken in zo'n kleurboek kan heel rustgevend zijn.
    Mooi trouwens dat je er ook me op stof mee kan tekenen of schilderen, dat gaat vast een nieuw experimentje worden???
    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen