maandag 30 januari 2023

Nog een borduurwerk

In het tasje waar dit Hardanger handwerk in zat, vond ik ook een zakje met een ander handwerk: Het Deense Huisje, uit een Ariadne. Op het zakje zit een sticker waarop staat: juni '80. Het borduurpatroon zat erin en een kaartje met borduurgaren. In juni 1983 zijn we met mijn zusje naar Denemarken geweest en of ik er toen aan begonnen ben??? Het pakketje zag er wel uit zoals ik meestal met vakantie mijn borduurwerk meenam. Toen ik uit het zakje haalde, was ik er zover mee.

Een verdere beschrijving zat er niet bij. Ik heb nog een paar oude Ariadnes bewaard, maar geen waar het huisje in staat. Op Pinterest vond ik deze foto nog. 

Ik zou het zonder beschrijving af moeten kunnen maken. De smalle zijden, 1e en 3e deel, lopen in een punt.

Eerst maar verder borduren op de momenten dat het met mijn oog kan. Ik schiet al op met de 3e kant.

Wordt vervolgd.

Groet,


Dientje


11 opmerkingen:

  1. Leuke verrassing om tegen te komen en wat is het al lang geleden dat je hier aan begon. Het is te mooi om niet af te maken en je zou ook alleen de voorkant kunnen maken en dan inlijsten.
    Voor borduren moeten je ogen wel in orde zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk kan je het huisje toch wel afmaken. Je bent creatief genoeg om dat zelf te ontdekken toch?
    Hopelijk krijgen je ogen genoeg goede momenten om die kleine steekjes te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig huisje en de moeite om af te maken. Hopelijk lukt het je. Erg vervelend dat je ogen niet goed meewerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig huisje. Tweedehandswerk is een webwinkel die veel ariadnes heeft. Misschien kan zij je verder helpen. Hopelijk lukt het allemaal met je ogen. Die heeft een handwerkster echt nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het heeft wel een Deense uitstraling. Ik hoop dat het afmaken lukt. De huisjes daar vooral in de kleine dorpen zien er echt zo uit!
    Groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke huisjes, te leuk om niet af te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een leuk patroon, hoop dat het lukt zonder patroon. Niet je ogen forceren. Wens je succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gaat dat prachtig worden Dini, en een verrassing toen
    je het opeens voor ogen zag. Zonder patroon voltooien
    gaat je zeker lukken, hoop alleen dat je ogen je niet in de
    steek laten. Zou ze ook niet teveel vermoeien want dan wordt
    het misschien alleen maar erger., heel lastig voor je .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk omdat nu toch af te maken. Het ziet er veelbelovend uit. Ik denk dat jou dat wel gaat lukken. En elke keer een klein poosje is denk ik minder vermoeiend voor je ogen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het lijkt me nog aardig wat werk, maar ik vind het heel mooi om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoop dat je het af kunt maken, zo leuk.........liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen